A cégvezér különösen nagy növekedési lehetőséget lát Nagy-Britanniában, ahol a piaci részesedés jelentős bővítésére számít, valamint a kínai márkák iránt általában is nyitottabb piacokon, a latin-amerikai és délkelet-ázsiai országokban. A kínai autógyártók között a BYD terjeszkedik a legdinamikusabban külföldön, bemutatótermeket nyitva szerte a világon, Ausztráliától kezdve Németországig. Vang elmondása szerint a BYD nyereségének nagy része „egy bizonyos időponttól kezdve a tengerentúli piacokról származik majd”.
Az egyre éleződő vámháború hátrányos hatásait a BYD bőséges pénzügyi forrásainak köszönhetően saját beruházással épülő külföldi gyártóüzemekkel kívánja semlegesíteni. A geopolitikai fejlemények miatt azonban rövidtávon nem tervezi autók értékesítését Kanadában és az Egyesült Államokban.
Mint ismert, a Trump-adminisztráció 100 százalékos vámot vetett ki a Kínában gyártott e-autókra. A BYD az idén 5,5 millió jármű értékesítését tűzte ki célul. Olcsó e-modelljeivel pedig még a kínai belföldi piacot is felrázta, ahol rendkívül éles konkurenciaharc dúl. A Seagull nevű belépőmodell kevesebb mint 10 ezer dollárért (mintegy 9200 euró) kapható. Emellett a BYD a legtöbb modelljéhez alapkivitelben kínál intelligens járműelektronikai, vezetési funkciókat.
A BYD-vezér kifejezte meggyőződését, hogy cége egy járműre jutó nyereségessége felül fogja múlni a Toyota nyereségességét, amint a vállalat eléri a japán gyártó méreteit. A Toyota, a világ legkelendőbb autógyártója tavaly 10,8 millió járművet adott el, a BYD 4,27 milliót, a Tesla pedig 1,79 milliót.
The post A BYD világhódító terveit nem borítják fel az amerikai szankciók first appeared on 24.hu.

