Az informatikai fejlődésével pofonegyszerű és olcsó megoldás hullott az autógyártók ölébe. A központi érintőképernyőre pakolt funkciók számos gombtól és kapcsolótól megfosztották a műszerfalat, amit így szabadabban lehetett megrajzolni, a manapság divatos letisztultságnak pedig immár semmi sem állja útját. Az egyszerűsítés néha zavaró magasságokba emelkedett, talán a legfájóbb pont a hőfokszabályzás almenübe történő elrejtése, amiről már bizonyos gyártók kezdenek leszokni.
A Hyundai szerint egyenesen veszélyes a képernyő babrálása menet közben, ezt ugyanis nem lehet vakon kezelni ellenben a fizikai kapcsolókkal, amelyek elhelyezkedése és formája útmutató a kéznek. A jövő modelljeit a “szemet az útra” elv mentén tervezik, csökkentve ezzel a balesetek kockázatát. Ez azt jelenti, hogy a gyakran használt komfort- vagy biztonsági berendezések valamilyen saját, fizikai kezelőszervet kapnak. A gyártó szerint az emberek általában szeretik, ha van valamilyen érzékelhető visszajelzés, így a biztonság mellett még új vevőket is hozhat a koncepció. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem lesz érintőképernyő Hyundai és Kia autóiban, csak kevesebb olyan lehetőséget rejt majd, amit menet közben feltétlenül piszkálni kell.

