A választás szabadságát hangsúlyozza új kampányában a SodaStream

„Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy létezik alternatíva: nem muszáj a műanyag palackok vásárlásával és visszaváltásával vesződni. A SodaStream lehetőséget ad arra, hogy otthon, kényelmesen készítsünk frissítő italokat – hulladék nélkül” – hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream magyarországi termékmenedzsere.

A kampány a Visegrádi Négyek országaiban – Csehországban, Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban – szinte egy időben zajlik. Az apropót az adja, hogy Lengyelországban október 1-jén lépett életbe a kötelező palackvisszaváltási rendszer (DRS).

„Üdvözöljük, hogy Lengyelország is bevezette a betétdíjas rendszert az eldobható italcsomagolásokra. Ez kulcsfontosságú lépés a környezetvédelem és a körforgásos gazdaság szempontjából. A SodaStream azonban remek alternatíva lehet azok számára, akik nem szeretnének a frissítők megvásárlásával, valamint az eldobható palackok visszaváltásával bajlódni. A legfontosabb, hogy bolygónk nyerjen a döntéssel” – emelte ki Katarzyna Konwińska, a SodaStream Central Europe marketing menedzsere.

SodaStream

Egy átlagos bevásárlás során hat darab egyliteres kiszerelésű ásványvíz megvásárlása 6-10 percet vehet igénybe a kiválasztással és a sorban állással együtt. A DRS-automatánál történő visszaváltás pedig 3-6 percbe telik, függően attól, hogy mekkora a sor a gépnél, mennyire sértetlenek a palackok, illetve, hogy mennyire gyors az adott automata. A SodaStream ezzel szemben időt és kényelmet kínál, miközben csökkenti az egyszer használatos palackok mennyiségét.

A Visegrádi Négyek közül Szlovákiában vezették be először a DRS-rendszert 2022. január elsején. Magyarország pedig két és fél évvel később csatlakozott azokhoz az országokhoz, ahol lehetséges az egyszerhasználatos műanyag, üveg és fém italos dobozok visszaváltása. A SodaStream tapasztalatai szerint a DRS-rendszer gondolkodóba ejtette a magyarokat.

„Bár a palackvisszaváltás csak tavaly júliusban vált kötelezővé, már év elejétől érezhető volt a kereslet növekedése. A magyar fogyasztók előrelátóan döntöttek, és nem várták meg az utolsó pillanatot” – emelte ki Széll-Szőke Krisztina. Hozzátette: a szénsavasító patronok értékesítése 149%-kal nőtt 2024-ben, míg az év első nyolc hónapjában 156 százalékkal haladta meg a 2023-as szintet – amikor még nem működött a DRS-rendszer.

A V4-ek közül jelenleg már csak Csehországban nincs érvényben kötelező palackvisszaváltási rendszer, de a jogalkotási folyamat már elindult – a bevezetés 2026-ban várható.

————————————————————————————–

A SodaStream-ről
A SodaStream a világ első számú otthoni szénsavasító készülék gyártó márkája (mennyiség tekintetében), amelyet a PepsiCo 3,2 milliárd dollárért vásárolt meg. A SodaStream lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy másodpercek alatt könnyen átalakítsák a hagyományos csapvizet szénsavas vízzé vagy ízesített üdítőitallá.
A SodaStream szénsavasító berendezéseivel 45 országban van jelen, a termékek több mint 90 000 kiskereskedelmi üzletben állnak rendelkezésre 45 országban, gépeit 22 millió háztartásban használják rendszeresen. A SodaStream gépek magyarországi forgalmazását 2008-ban kezdték meg a viszonteladói hálózat kiépítésével, amelynek köszön­hetően jelenleg közel 450 boltban érhetőek el a termékek, és az üzletek száma folyamatosan bővül.
Ha többet szeretne megtudni a SodaStreamről, kövessen minket a Facebookon, a Twitteren, a Pinteresten, az Instagramon és a YouTube-on a www.SodaStream.com és www.sodastream.hu webhelyeken.

The post A választás szabadságát hangsúlyozza új kampányában a SodaStream first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed