A vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai büntetővám miatt

Az Európai Bizottság 35,3 százalékig terjedő vámot vetett ki a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), az öt évre szóló intézkedés csütörtökön lépett életbe. A brüsszeli testület szerint a kínai gyártók tisztességtelen állami támogatását kell kiegyenlíteni a gépjárművekre kivetett szokásos 10 százalékos importvámon felül kiszabott védővámmal.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztosa kitért arra is, hogy az intézkedés távolról sem az európai autóipar védelmét szolgálja, hiszen figyelmen kívül hagy egy kulcsfontosságú tényt: Európa legnagyobb autógyártói, többek között a BMW, az Audi, a Mercedes-Benz és a Volkswagen nemcsak a kínai beszállítókkal való partnerségre támaszkodnak, hanem saját gyártókapacitásokat is működtetnek az ázsiai országban. A legnagyobb német autóipari szereplők egységesen azt az álláspontot képviselik, hogy az új vámok akadályozzák a globális versenyképességet és károsítják a logisztikai hálózatokat – mutatott rá a kormánybiztos.

Hirdetés

Joó István hozzátette: a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse a vámokat “végzetes jelzésnek” nevezte a globális kereskedelem számára, azzal érvelve, hogy azok Kína részéről megtorláshoz vezethetnek. A Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Oliver Blume szintén az iparágat érő károkat hangsúlyozta, mondván, hogy “az esetleges büntetővámok különösen kockázatosak lennének a német autóipar számára,” és “jelentős hátrányokkal kellene szembenézniük a kínai piacon.” Emellett Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója is megerősítette a többi iparági vezető kijelentéseit azzal, hogy “teljes illúzió lenne azt hinni, hogy az autóipari világot egymáshoz nem kapcsolódó régiókra oszthatjuk.”

Mindez egyértelműen jelzi, hogy az iparág meghatározó szereplői ellenzik az új vámokat. Protekcionizmus helyett az EU-nak egy olyan erőteljes iparpolitikára kellene törekednie, amely elősegíti az innovációt és felgyorsítja a fenntartható elektromos autó ökoszisztéma kialakulását kontinensünkön. A büntetővámok viszont éppen az ellenkező irányba mutatnak, így pedig végső soron sajnos a vásárlók veszítik a legtöbbet a Bizottság intézkedésével. “Az európai mobilitás jövője az innovációban és az együttműködésben rejlik, nem pedig a vámokban” – jelezte Facebook-bejegyzésében Joó István.

Hirdetés

Forrás: HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség






Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed