Magyar befektetőkkel, köztük Péterffy Tamással, a világ leggazdagabb magyarjával gazdagodott a horvát Hypefy. MI-támogatású influenszerkampányok, akár egyetlen mondatból.
Mi történt? 1,75 millió dolláros (több mint 700 millió forintos) magvető befektetést kapott a horvát Hypefy, közölte a startup a Forbes.hu-val. A kört a világ leggazdagabb magyarja, Péterffy Tamás (a borítóképen) kockázatitőke-alapja vezeti Interactive Venture Partners nevű érdekeltségén keresztül. A magvető körbe két másik magyar kockázatitőke-befektető, az Euroventures és az Oktogon Ventures is beszállt, valamint a horvát Intercapital.
Miért fontos ez? A Hypefy platformja mesterséges intelligenciával támogatja és automatizálja influenszertartalmak és kampányok sikerességét a márkák és reklámügynökségek számára. Rövid, akár egymondatos brief alapján tudnak gépi tanulással faragni a felesleges költéseken, és korábbi teljesítményadatok, közönségmérések és piaci ismeretek mentén optimalizálni a kampányokon.
Kontextus. A céget 2021-ben indították, az alapítók erős tech háttérrel rendelkezenek. Platformjukról azt írják, könnyen használható, a precíz közönségcélzás, a hiteles tartalom és a nagyfokú viralitás miatt gyorsan teret nyert a ismertebb márkák körében. 80-nál is több ügyféllel dolgoznak több mint egy tucat piacon, köztük a Niveával vagy a Henkel Schwarzkopffal.
„Lehetővé tesszük számukra, hogy gyorsan lépjenek be új piacokra, hogy elkerüljék az áralkudozást az influenszerekkel, és hogy optimalizálják az influenszerkampányaik eredményét”
– mondja a befektetés kapcsán a társalapító-vezérigazgató, Stjepan Zelić.
A Hypefy csapata
Hogyan tovább? A nano- és mikroinfluenszerek egyre népszerűbbek a nagy márkák körében, ezért is egyre nagyobb az igénye a márkáknak a hiteles, önazonos tartalmakra, ebben ígér számukra egyszerűbb életet a Hypefy. A magyarok dominálta befektetési körrel a horvát startup célja, hogy bővüljön a csapat, hogy felgyorsuljon a fejlesztés, és hogy más piacokon is elinduljanak, Európán túl az Egyesült Államokban is szeretnének a világ legnagyobb márkáival együttműködni.
Péterffy. A világ leggazdagabb magyarja sorra találja meg az ígéretes cégeket – Magyarországon is – az erre a célra elkülönített több tíz millió eurójával. Befektetett már a Shroolyba, a Deligóba, valamint a Vizzu nevű adatvizualizációs startupba is.
The post A világ leggazdagabb magyarja beszállt az influenszerbizniszbe appeared first on Forbes.hu.