Ügyesen ismételte meg a Cayenne sikerét a Porsche eggyel kisebb méretben. A 2014-ben érkező Macant vitték, mint a cukrot, nem is kapkodták el a generációváltást. Azt nehéz megmondani, hogy a németek meddig tartották volna a kínálatban az első nemzedéket, a kibervédelmi szabályozás lökte a sírba a SUV-ot. A második felvonás az Audi Q6 és a legújabb A6 rokona, így tehát elektromos.
A Porsche berkein belül van némi aggodalom, nem hivatalos források szerint ők sem biztosak abban, hogy az újdonság egy az egyben képes pótolni az elődöt, noha az eddigi fogadtatás pozitív. A félelem nem alaptalan, a Porsche logó ellenére nem feltétlenül van sikerre ítélve minden típus, a szintén elektromos Taycan eladásai tavaly feleződtek. Már a Porsche sem tartja kizártnak, hogy visszatér Európába a benzines Macan, ami kétféleképpen lehetséges. A régi verzió még mindig készül bizonyos piacok számára, így az egyik lehetőség a modernizálás. Egy több mint 10 éve tervezett modell fejlesztése igen költséges, nagyon erősen hozzá kellene nyúlni, ez nem biztos, hogy megérné. A másik opció egy új autó kifejlesztése, mivel a második nemzedék a PPE platformra épül, így abba nem lehet bele belevarázsolni hagyományos erőforrást.
Éppen ezért most nagyon óvatosak a Cayenne-nel. A tervek szerint a nagyobbik SUV modelljük is elektromos platformra került volna, ám ezt elhalasztották. A jelenlegi széria életciklusát 2030-ig biztosan kitolják, hátha addig megpuhulnak annyira a vásárlók, hogy lenyelik a villamosított pirulát.