Assassin’s Creed Shadows teszt

Itt az Assassin’s Creed Shadows, amit már megjelenése előtt sokan eltemettek, de vajon rászolgált-e az utálatra, vagy inkább kellemes meglepetést a japán kaland?

Az Assassin’s Creed Shadows a méltán népszerű akció-kalandjáték sorozat legújabb része, amely hatalmas várakozás közepette készül megjelenni 2025. március 20-án. A játék a feudális Japánba kalauzolja el a rajongókat, két játszható főszereplővel: Yasuke, egy afrikai származású, a portuhálok által japánba hurcolt szamuráj és Naoe, egy Iga tartománybeli sinobi történetét meséli el. A Shadows fejlesztése nem volt zökkenőmentes, többször is elhalasztották a megjelenését. Eredetileg 2024 novemberére tervezték a kiadást, majd 2025 februárjára tolták, végül március 20-ra módosították a dátumot. Ez a késés lehetőséget adott a fejlesztőknek, hogy finomhangolják a játékmenetet és javítsák az összélményt. A játék iránti érdeklődés rendkívül magas, sokan az év egyik legjobban várt címének tartják. Az első előzetesek és az előzetes ígéretek alapján úgy tűnik, hogy a Shadows jelentős előrelépést jelenthet a sorozatban, mind történetmesélés, mind játékmenet tekintetében. A rajongók különösen izgatottak a feudális japán környezet, a két egyedi játékstílust kínáló főszereplő és a továbbfejlesztett lopakodási mechanikák miatt. De legalább ekkora felhördülést váltott ki színesbörű főszereplő is, akinek kihagyását megannyian követelték a Ubisoft csapatától.

Az Assassin’s Creed Shadows története a 16. századi Japánban, a Sengoku-korszak végén játszódik, amikor az országot polgárháborúk és Oda Nobunaga hódító hadjáratai formálták. A játék két főszereplője Naoe, egy fiatal shinobi Iga tartományból, és Yasuke, egy afrikai származású szamuráj, akik kezdetben ellentétes oldalon állnak. Nobunaga seregeinek támadása során azonban kénytelenek összefogni, hogy megvédjék magukat és övéiket, egyúttal szembeszálljanak a közös ellenséggel. A történet nemcsak a feudális Japán politikai és katonai konfliktusait mutatja be, hanem a két karakter személyes fejlődését is, miközben eltérő nézőpontjaik és képességeik révén új megvilágításba helyezik a korszak eseményeit. A játék világában fontos szerepet játszanak a társadalmi különbségek, a döntések következményei és a múlt hatása az identitásra, miközben felfedezhetjük Japán történelmi helyszíneit és kulturális örökségét. A fentiek mellett azért erősen érződik a Sógun című sorozat (mely James Clavell azonos című regényéből készült) és a Ghost of Tsushima dns-e, de mint azt már annyiszor leírtam, jó helyről bocsánatos bűn inspirálódni.

A Ubisoft több jelentős játékmenetbeli újítást ígér. Az Assassin’s Creed Shadows története során két főszereplőt irányíthatunk, akik teljesen eltérő játékstílust kínálnak: Naoe a lopakodásra, Yasuke pedig a nyílt harcra összpontosít. A lopakodás terén új mechanikák kerültek bevezetésre, mint például a dinamikus világítási rendszer, ahol a fényforrások elpusztíthatók és az árnyékok kulcsfontosságúak lesznek a rejtőzködésben. Megszűnt viszont a tömegben való elvegyülés lehetősége, helyette Naoe alapból észrevétlen marad, amíg nem tesz feltűnő dolgokat, tehát lesz lehetőségünk bőven trükközni és taktikázni a szigetet járva. Mindemellett Yasuke lesz a tank, akivel olyan szó szerint mészárlásokat rendezhetünk, ugyanis nyers erejével rinocérosz módjára felökleli az ellenfeleit és nagyon brutális kivégzéseket képes véghezvinni (repülnek majd a végtagok rendesen). A játék tartalmaz egy kémhálózatépítési rendszert is, mellyel a verbuvált csapatunkkal fontos információkat tudhatunk meg a kalandok során, némileg könnyítve ezzel az életünket. Az évszakok változása hatással lesz a környezetre és a térkép nagyobb lesz, mint a Valhalla esetében, de kevesebb szájba rágással és több felfedezési szabadsággal. Emellett személyre szabhatjuk rejtekhelyünket és akinek erre lesz türelme, az egészen szép helyeket hozhat létre ebben a módban.

A képfrissítési ráta 30 fps-től 60 fps-ig terjed, a hardvertől és a választott beállításoktól függően. PlayStation 5 és a Xbox Series X konzolon a játékosok választhatnak a Teljesítmény mód (2160p-re felskálázva, 60 FPS) és a Minőség mód (natív 4K, 30 FPS) között, szelektív és sztenderd ray tracinggel. A PC-s verzió természetesen lehetővé teszi a textúrák, árnyékok és fények minőségének finomhangolását a teljesítmény optimalizálása érdekében. A tesztidőszak alatt én egy Xbox Series X-en váltogattam a minőség és a teljesítmény módok között és az Assassin’s Creed Shadows probléma nélkül, zökkenőmentesen futott mindkét üzemmódban, a látvány egyszerűen lenyűgöző volt és minimális textúra egybecsúszást leszámítva semmilyen más hibát nem véltem felfedezni. Nem is tudom mikor volt utoljára ilyen jó állapotban egy AC játék a megjelenése környékén. Az audió is remekbeszabott, van angol és japán szinkron (az autentikusság jegyében szigorúan japánul ajánlom) és itt-ott még adrenalin pumpáló zenei betétek is szolgálják az adott jeleneteket (bár ezek nekem nem tetszettek, biztos vagyok benne, hogy sokaknak lesznek ezek is élvezetesek).

Összességében tehát el kell, hogy mondjam az Assassin’s Creed Shadows nem találja fel újra a spanyol viaszt, viszont végre elhozta a sokak által várt japán settinget a franchise-ba és van benne annyi finomhangolás, amitől nem érződik egy újraskinelt fércműnek. A Shadows megalkotása során sokkal inkább a Ubisoft kellemesebb arcára gyúrtak rá és ezzel méltán támasztják alá a hozzáértő nagyvállalat képét, akik egy tisztes iparos munkát tettek le az asztalra, ugyanis ez egy kimondottan kellemes játék lett, melyben igen komoly potenciál rejlik, így nyugodt szívvel ajánlom szinte bárkinek, legyen az a széria veteránja, vagy egy frissen beesett játékos, itt garantáltan nem fog csalódni.

Értékelés: 8/10
Fejlesztő: Ubisoft
Kiadó: Ubisoft
Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series S/X

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed