Az Alfa Romeo is hátrál, mégsem búcsúznak el világszerte a belső égésű motoroktól. Az olasz márka a Stellantis birodalom részeként eredetileg azt tervezte, hogy 2027-re teljesen elektromos lesz Észak-Amerikában, de úgy tűnik, hogy a tervek megváltoztak. Az új cél egy “többféle energiaforrású” stratégia, amely benzines, elektromos és plug-in hibrid járműveket is kínál a vásárlóknak. Chris Feuell, az Alfa Romeo Észak-Amerika vezetője a NADA Show keretei között nyilatkozta, hogy a kereskedőik csődbe mennének, ha csak elektromos autókat kellene eladniuk néhány éven belül: “110 kereskedőnk van az amerikai hálózatunkban, és nagyon nehéz lenne túlélniük egy csak villanyautókból álló portfólióval.”
A cégnek amúgy is elég problémája van, mivel az eladások tavaly 19%-kal csökkentek az Egyesült Államokban, mindössze 8865 autóra. Érdemes megjegyezni, hogy az Alfa Romeo nem csak Észak-Amerikában tervezett villanyautó-márkává válni 2027-re, hanem Európában és Kínában is, ám így kérdésessé válik, hogy a 2027-es célkitűzés még mindig érvényes-e ezekben a régiókban. Főleg, hogy Jean-Philippe Imparato, a korábbi vezérigazgató nemrégiben azt nyilatkozta, hogy az Alfa bevezethet egy sokszínűbb hajtáslánc-kínálatot és hosszú távon is megtartja a benzines motorokat, ha az emberek ezt akarják. Imparato szerint a cég új vezetője, Santo Ficili “rendelkezik a kellő rugalmassággal” ahhoz, hogy megvalósítsa a Giulia és a Stelvio utódainak benzines változatát. Mivel a két modell az STLA Large platformra épül, ezért elméletileg műszaki téren lehetséges lenne, ám ehhez szándék is kell.