A Sony és az AMD új részleteket árult el a következő generációs PlayStation konzolról, amely várhatóan PlayStation 6 (PS6) néven érkezik. A két vállalat éveken át dolgozott közösen a technológiai alapokon, most pedig bemutatták, milyen komoly grafikai ugrásra készülnek.
A PS6 akár háromszoros raszterizációs teljesítményt és tizenkétszeres ray tracing erőt kínálhat a PS5-höz képest. Ennek kulcsa az AMD vadonatúj Radiance Cores technológiája, mely alapvetően új, speciális magok hozzáadását jelenti, amelyek kifejezetten a ray tracing és path tracing számításokat végzik, melyek eddig a CPU és a GPU számára okoztak extra terhet. Az új megoldással a CPU felszabadulhat a geometriai és szimulációs feladatokra, míg a GPU a fények és árnyékok kezelésére koncentrálhat, ami sokkal valósághűbb látványt eredményez.
A Radiance magok önállóan működnek a shader egységektől, ami jelentős sebességnövekedést hozhat. Emellett bemutatkozott a Universal Compression is, ami mélyebb adatkompresszióval csökkenti a memória-sávszélesség korlátait, tovább javítva a teljesítményt. Bár Mark Cerny, a PlayStation vezető mérnöke nem mondta ki konkrétan a PS6 nevet, az elhangzott, hogy a fejlesztések „egy jövőbeli konzolhoz” érkeznek a következő években, az AMD pedig a PC-s Radeon GPU-kban is bevetné ezt a technológiát.
