Már többször beszámoltunk róla, hogy a 2024-es esztendő küzdelem a Stellantis számára, a márkáinak többsége gyengén muzsikál. A jókora profittal kecsegtető, de ugyanakkor hatalmas beruházást igénylő autóiparban viszonylag hamar lehet a tönk szélére jutni, ha nem a tervek szerint alakulnak az eladások.
Mentve a helyzetet, a Stellantis az amerikai sivatagban található tesztpályára tette ki az eladó táblát. A létesítményt 2007-ben vásárolta a Chrysler, amikor még volt érdemi modellpalettája a márkának. Mára a márka csak önmaga árnyéka, kizárólag a 2016-ban bemutatott Pacifica egyterűt kínálják. Ettől függetlenül más modelleket lehetne tesztelni az arizonai létesítményben, de úgy tűnik, hogy most a készpénz a fontosabb. A Stellantis megerősítette az értékesítést, persze a közleményben anyagi gondokról nincs szó, csupán optimalizálnak és hatékonyságot javítanak ezzel a lépéssel.
A pálya a negyvenes években épült, ám akkor még reptérként funkcionált, a második világháború alatt kiképző bázisként szolgált. 1955-ben került a Fordhoz, majd 2007-ben 35 millió dollárért eladta a Chryslernek. A területe 4000 hektár, az utak hossza több mint 80 kilométer. Az elhelyezkedése miatt inkább a forró éghajlati tesztekhez ideális, ám a közelben 2000 méteres hegyek is találhatók, ami szintén fontos terep, egész évben 0 és 50 fok között váltakozik a hőmérséklet. A pálya értékesítése csak egyszeri bevételt hoz, amit könnyű felélni, a hosszú távú stratégiához megfizethető és a vásárlók elvárásainak megfelelő autókat kell(ene) gyártani, ami nem feltétlenül elektromos.