Beyond the Ice Palace II teszt

37 évvel ez első rész után megérkezett a Beyond the Ice Palace II, ami csak azt hozza, amit az ügyességi játékoktól elváhatunk, ugyanakkor hangulatában nagyon erős.

A közel negyven esztendőt tekintve valószínűleg minden idők leghosszabb időintervalluma lehet a Beyond the Ice Palace első és második része között eltelt „szünet”. A várakozást anno az Amigára, ZX Spectrumra és Commodore 64-re megjelent változat előzte meg, s ennek a Ganryu 2 készítői vetettek véget. A Storybird Studiónak tehát volt már korábban tapasztalata ügyességi játék fejlesztésében és akkor is egy hasonlóan feledésbe merült címnek rittyentettek össze egészen élvezhető folytatást. Ám ezúttal az alműfaj metroidvania sokkal nagyobb falatnak bizonyult, így nem sikerült minden tekintetben helyt állni, hiszen a pályái csak részben, szinte jóindulattal mondahatók nem lineárisnak és a már bejárt helyszínekre való visszatérés csak amolyan alibinek tekinthető.

A Beyond the Ice Palace II-ben a halálból visszatérve a jogos trónunk megszerzése a célunk, ehhez pedig fegyverünk közreműködésével szörnyszülött hordákon kell végig kaszabolnunk magunkat. A kisebb ellenfelek és kolosszális nemezisek folyamatosan egyre erősödnek, de nem csupán ők. Egy különleges kristálynak köszönhetően, az elátkozott királyt kontrollálva fejleszthetjük meglévő képességeinket (élet és varázserő, állóképesség stb.) mindamellett, hogy időről-időre új talentummal gazdagodunk. Ezekből a vörös színben csillogó drágakövekből rengeteget rejt a történet különböző fordulópontja és a végső megmérettetésig jobban tesszük, ha a legtöbbjüket összeszedjük, majd a lehető leghatékonyabban felspécizzük magunkat.

Helyenként – de főleg a végső etap során – a játék gyakorta kíméletlenül megleckéztet, ugyanis elhalálozásunk után mindig visszatérünk a legutóbbi mentési ponthoz, ami alapvetően lehetne örvendetes. Azonban nagyon keveset találunk belőlük és a legtöbbjük elfuserált helyen található. Ez annak tudható be, hogy a boss harcok olykor kifejezetten nehezek és sikertelen kísérletek után visszakerülünk egy olyan helyre, ahonnan ismét végig kell küzdenünk magunkat az előzőleg lezúzott rosszakaróinkon és csapdákon. Persze, ha már kitapasztaltuk, hogy mi az aktuális fő ellenlábasunk gyengepontja, akkor azért stílusunktól függően előbb vagy utóbb felülkerekedhetünk rajuk. A Beyond the Ice Palace II alkalomadtán a Blasphemous duológia nehézségét súrolja, egy kicsit talán a Castlevania köntösébe öltöztetve. Ez utóbbit erősíti még a fegyverünk típusa (egy hosszú lánc), de idővel a mágia fortélyait is elsajátíthatjuk, s többek közt ily módon hatolhatunk át különleges falakon.

Sajnos az irányítás még a néhány nappal ezelőtt kiadásra került patch után sem túl megbízható: a PC-s verzió tesztelése közben sokszor nem azt teszik a gombok kombinációi, amikre a röpke tutorialok tanítanak, s ez a vesztünket okozhatja. Illetve a metroidvania is félig-meddig csak amolyan álca, mivel a felkutatott helyekre azért térünk vissza, hogy a párharcok során mi kerüljünk ki győztesen – nyilván a kisebb-nagyobb jutalom soha nem marad el. Valamiféle kezdetleges térképünk van a tarsolyunkban, de általa csupán a különböző territóriumokra teleportálhatunk: hiányzik a részletes, megszokott változat, mely alapján látjuk, hogy hol nem jártunk még (hátha kihagytunk valamit), mert a kristályokért való szimatolás és az ellenségek újbóli legyőzése egy idő után inkább idegesítő, semmint kihívást jelentő.

Pontszám: 7/10
Fejlesztő: Storybird Studio
Kiadó: PQube, PixelHeart
Platform:
PC, Switch, PS4|5, Xbox One|Series

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed