A magyarok kedvenc ár-összehasonlító oldala harcot hirdetett a 80–90 százalékos kamuakciók ellen. Mert tényleg résen kell lenni a black friday hónapjában.
Mi történt? Hasznos, de még finomhangolásra váró funkciókat jelentett be a héten a cseh hátterű Árukereső.
Az Áresett termékek nevű aloldal az aktuális és népszerű kedvezményekre összpontosít a top termékeknél, vagy akár külön kategóriákra bontva.
A termékoldalak legaljára árgrafikon került, ebből kiderül, hogyan alakult az adott termék ára, így az is, ha nemrég szándékosan emeltek rajta.
Miért fontos ez? Közeleg (vagy van, ahol már el is indult) a black friday, a vásárlás ünnepét pedig nemcsak az internetes csalók használják ki.
Hanem akár a kereskedők is. Olyan szezonális akciókkal, amik aztán nem is biztos, hogy valódiak.
A Gazdasági Versenyhivatal minden BF-szezon elején tudatos vásárlásra buzdít, hogy nézzünk utána alaposabban, valódi kedvezményt kapott-e a kiszemelt termék.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Ahogy azt a GVH is kiemeli, érdemes ár-összehasonlító oldalakat használni, hátha máshol olcsóbb az áru (csak szűrjük ki ezeken a listákon is a fizetett hirdetéseket). A kamuakciók ellen az Árukereső új funkciói is segíthetnek.
A megújult aloldalon található termékválogatás, mint azt a Forbes.hu-val is közölték, a keresés napját megelőző két hét maximum 60 százalékos kedvezményeit listázza. Az Árukereső szerint van, amikor a terméket irreálisan magas árról, akár 90 százalék kedvezménnyel értékelik le, a rendszer viszont képes kiszűrni a trükköt.
A grafikonból rögtön kiolvasható, ha a közelmúltban direkt emeltek a termékáron, hogy aztán kedvezményként tüntessék fel az olyan áresést, ami nem is valódi. Így ki lehet szűrni, ha valamilyen termék irracionális összegért került fel, hogy aztán akcióként álcázva adják rendes, már nem árcsökkentet piaci áron.
Példa az árdiagramra, ez például egy automata Philips kávéfőző. Forrás: Árukereső
Mire kell figyelni? Elsőkörös tapasztalataim: szerintem hasznosak az újítások, bár még tökéletesítésre szorulnak.
Van, hogy a válogatásba olyan alacsonyabb (vagy akár magasabb!) áron kerül be termék, ami aztán a termékaloldalon nincs is listázva. Nem gyakori hiba, lehet, az árukeresős kollégák is folyamatosan foltozgatják ezeket, de érdemes résen lenni.
Arra is figyeljünk, hogy a válogatás a valódi akciók listázására szolgál, nem feltétlen arra, hogy minél szélesebb, minőségibb termékkínálatot mutasson. Vannak emiatt kategóriák (pl. játékkonzolok), ahol érdemi akciók híján nem túl izgi a kínálat, és PS5 helyett inkább gagyi retrókonzolokat kínál.
Kontextus. A magyar ősinternet egyik fő alakja, az Árukereső ma már a cseh Heureka csoport tagja, az itthoni online árösszehasonlító piacon máig megkerülhetetlenek. A platform ma már több mint 4700 webáruház huszonkétmillió ajánlatát gyűjti össze, és az összehasonlítás mellett fontos funkciója az azonnali, direkt vásárlás is.
The post Black fridayhez hasznos, így lehet levadászni a kamuakciókat appeared first on Forbes.hu.