A szinglik napjának ötlete 1993‑ban született meg egy kínai egyetemen, amikor négy egyedülálló diák rendezvényt szervezett az egyedülállók ünneplésére, mondván: elegük van a szerelmesek ünnepléséből, ideje lenne a szingliket is elismerni.
A szerelmesek ünnepének ellentételeként – mintegy anti Valentin-napként – az ünnepnap idejének november 11-ét azaz 11.11-ét – jelölték ki, mert az egyesek a magányosságot jelentik. Eleinte magányos fiúk ünnepelték, ezért is nevezték az agglegények napjának, ám később lányok is csatlakoztak az ünnephez.
Jó tudni, hogy elnevezése ellenére a szinglik napja nem a magányról szól, hanem arról, hogy az önállóság és a személyes fejlődés is forrása lehet a boldogságnak.
Bár sem Kínában, sem más országban nem hivatalos ünnep, a szinglik napja egyre jobban terjed a világon. Legnagyobb nyertese a kereskedelem, mely rájött arra, milyen jó üzletet lehet csinálni a magányosságból. Egyes vélemények szerint a szinglik napján lebonyolított online eladás nagysága minden jeles akciót megelőz.
Az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál – mely 2009-ben tartotta először a naphoz kapcsolódó vevőcsalogató akcióját – forgalma ilyenkor például sokkal nagyobb, mint a fekete péntek és a kiberhétő forgalma együttvéve – és évről évre nő. Egy korábbi adat: 2019-ben az Alibaba akciójának első percében 1 milliárd dollárnyi megrendelést adtak le a vásárlók.
Az évszázad szinglik napját 2011. november 11-ét tartották, mivel abban az évben a dátumban nem csak négy darab egyes szerepelt, hanem hat (2011.11.11.)
Az ünnepnap pikantériája, hogy az egyedüllétet fókuszba helyező nap mára Kína legkedveltebb házasságkötési időszakává lépett elő: egyes kimutatások szerint a szinglik napján meghatszorozódik az egy átlagos napon házzasságot kötők száma.
A szinglik napját mintegy a Valentin-nap fricskájaként hozták létre, de ne feledjük, hogy november 11-én a néphagyományban régebbi ünnepnap van, méghozzá Márton napja.
The post Bombaüzlet a kereskedelemben a szinglik napja first appeared on Sokszínű vidék.
