Tavaly 10,7 százalékkal több használt autó cserélt gazdát, mint két évvel ezelőtt. Ez a számok nyelvére lefordítva 919 184 gépjárművet jelent (szemben a 2023-as 821 663-mal). Elmondható, hogy a 2022-es gazdaságilag nehéz év után idén ismét kínálati piaccá alakult a keresleti, ez pedig az árakon is meglátszik, hiszen a legtöbb helyen csökkentek. A személygépjárművek ára visszaállt a 2,5 ezelőtti normális szintre, hiszen a világjárvánnyal és a Suezi-csatorna átmeneti használhatatlanságával szemben már nem akadoznak a beszállítói láncok, a termelést nem akadályozza semmi, így van készlet új autókból is – mondta Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója.
Viszont még mindig akadnak olyanok, akik a 2-2,5 évvel ezelőtti árszinten kívánnak megválni 4-5 éve újonnan vásárolt modelljeiktől, viszont fontos látni, hogy a Covid-időszak áraihoz képest átlagosan 20-25 százalékkal esett a használt piaci szint. Ez elsősorban a legfeljebb kétéves, maximum 70-80 ezer kilométert futott gépjárművekre vonatkozik, de a 4-5 éveseknél is hasonló tendencia figyelhető meg. A 10 évnél öregebb autók esetében is történt némi kompenzáció, viszont nem túl nagy mértékű, mivel a jelentős futásteljesítmény és a bizonytalan előélet miatt ezek értéke amúgy sem ugrott meg.
A márkák toplistáját illetően nincs meglepetés, hiszen közel száz-százezer Volkswagen és Opel cserélt gazdát 2024-ben, mögéjük a Suzuki fért fel a dobogóra 75 ezer példánnyal. Az első tízest a Ford, a Škoda, a Toyota, a Renault, illetve a BMW, Mercedes, Audi trió teszi teljessé. A konkrét típusok között 2024-ben az Opel Astra végzett az élen, mögötte a Suzuki Swift, és a Ford Focus. Összességében elmondható, hogy Magyarországon legtöbben 2024-ben az alsó -középkategóriában és a kis autók között kerestek, a legnépszerűbbek a 12 éves, 1,5-2 millió forintos személygépjárművek voltak.