A Használtautó.hu szeptemberi adatai és a korábbi nagycsaládos autótámogatás elemei segíthetnek felvázolni, hogy milyen elektromosautó-támogatási bővítésre, és azt követően milyen piaci hatásokra lehet majd számítani 2025-ben.
Az biztosan körvonalazódni látszik, hogy ilyen formában a másodpiac elektromosautó kínálata csak egy szűk réteget részesíthet előnyben.
„Eljátszottunk a gondolattal, hogy milyen villanyautók jöhetnének szóba, ha a nagycsaládos támogatás mintájára minimum 7 személyes járművekre írnák ki a támogatást. A jelenlegi piaci kínálat és a legnépszerűbb modellek alapján nem túl kecsegtető a helyzet, hiszen ilyen kritériumokkal a kínálat meglehetősen szűkös lenne, ráadásul túlnyomórészt a prémium szegmensből” – fogalmazott Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője, aki a portál adatait áttekintve úgy véli, hogy a Mercedes-Benz modelljei tarolnának a piacon.
„A követelményeknek megfelelő autók közül a Mercedes-Benz EQB és EQS modelljeiből található a legtöbb a Használtautó.hu felületén, ezeken kívül pedig leginkább a Kia EV9 rúghatna még labdába. A prémium kategória kínálata így kétségkívül domináns, viszont ezek az autók az átlagos magyar családok számára nehezen elérhetőek . Ezért, illetve a környezetvédelmi célok miatt is kiemelten fontos lenne, hogy a támogatás kialakítása során ne legyenek túlzottan szigorúak a követelmények, hogy minél szélesebb körben juthassanak magánvásárlók is villanyautókhoz” – tette hozzá a szakértő.
A Használtautó.hu legfrissebb adatai szerint a következő modellek érhetők el minimum 7 üléses, elektromos meghajtású kivitelben is:
Citroën Berlingo (7 üléses)
Citroën Spacetourer (8 és 9 üléses)
Kia EV9 (7 üléses)
Mercedes-Benz EQB, EQV, EQS SUV (7 üléses)
Opel Combo, Vivaro (7 és 9 üléses)
Peugeot Traveller (8 és 9 üléses)
Tesla Model X (7 üléses)
Toyota Proace (7 és 9 üléses)
Volkswagen ID. Buzz (7 üléses)
Volvo EX90 (7 üléses)