Csavartörés okozta a vonatkisiklást a Keleti pályaudvarnál

Eltört csavarok okozták a vonatkisiklást a Keletinél – írja a Telex az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet előzetes jelentése alapján.

A közleményben úgy fogalmaznak, hogy

a helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján megállapítható, hogy mindkét vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra. A 74-1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták. A mozdony kerekei utóbb visszatértek a pályára úgy, hogy azzal a mozdony a szomszédos – a 656-1 sz. vonat számára kijelölt – vágányra került. A 656-1 sz. vonat mozdonyvezetője a még mozgásban lévő, de már kisiklott kocsikat észlelve gyorsfékezéssel megállította vonatát kb. 50 méterrel az ütközés előtt.

A baleset okát abban látják, hogy „a 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére.”

Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz – tették hozzá.

Az alábbi cikkünkben részletesen beszámoltunk a baleset körülményeiről, és arról is, hogy Vitézy Dávid szerint Lázár János rendszeresen fedezet nélkül ad ki utasításokat a cégvezetésnek, amiket mindig a karbantartási pénzekből próbálnak meg kifizetni.

Kapcsolódó
Egy törött váltó és a vasútfejlesztések leállítása – Vitézy szerint egyértelmű, ki a felelős a MÁV széteséséért
A volt államtitkár szerint Lázár János rendszeresen fedezet nélkül ad ki utasításokat a cégvezetésnek, amiket mindig a karbantartási pénzekből próbálnak meg kifizetni.

The post Csavartörés okozta a vonatkisiklást a Keleti pályaudvarnál first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed