Cube Snake teszt

Mondhatnánk, hogy hálás feladat az egyik leősibb videojátékos műfaj feltámasztása, de sajnálatos módon az indie fejlesztőknek meggyűlt a bajuk a Cube Snake-kel.

Az olasz alkotók nem rejtették véka alá, hogy a Cube Snake-et tulajdonképpen azért készítették, hogy általa olyan szórakozási lehőséget kínáljanak, mellyel rövid időre – nagyjából két másik játék közé beékelve – képernyő előtt tartsanak bennünket. Valahogy megpróbáltam jómagam is efféle mentalitással nekiveselkedni az ügyességi cím legújabb változatához, melynek stílusteremtő klasszikusa eredetileg még 1976-ban mutatkozott be a Blockade c. árkád masina jóvoltából. Ám személy szerint a gyakorlatban először mobiltelefonokon találkoztam vele nagyjából 1999 tájékán, amikor is arra lettem figyelmes, hogy néhány középiskolai osztálytársam telefonálás vagy SMS-ezés helyett a készüléket arra használta, hogy egy kígyót kontrollálva aprócska pöttyöket falatozzon, hogy aztán minden egyes harapás után fokozatosan egyre hosszabbá váljon.

A feltörekvő, zöldfülű programozó tanoncokból összeverbuvált fejlesztőcsapat az alapvető koncepcióhoz nem nyúlt hozzá: ismét láb nélküli hüllőt irányíthatunk a balra, jobbra és a gyorsításul szolgáló előre gombok nyomkodásával, azonban pöttyök helyett ezúttal gyümölcspürékkel lakmározhatunk. Egyedüli újdonságként a FEVER módot említeném meg, ami először 25 csomag megszerzése után aktiválódik. Ekkor hirtelen, mintegy 5 másodpercen keresztül villognak a fények, felpörög a zenei aláfestés és felgyorsul a játék sebessége, miközben eme a rövid intervallumban egy helyett jóval több kaját szerezhetünk fel.

A helyszínünk egy „kocka”, ám a terület megjelenését tekintve (látszólag) inkább deltoid alakúnak mondható. A háttér alapján nehéz volna megmondani, hogy igazándiból mit konstatálhatunk vagy, hogy a kabumos srácoknak milyen céljuk volt a dizájnnal, mert látható rajta garázs, hotel, de még diszkó is, szóval csupa olyan dolog, amikben semmiféle összefüggést nem találunk, pláne nem egy kígyó szemszögéből. Állatkánk viszont a harmadik dimenzióban sziszeg, a mozgása viszont nem igazán mondható letisztultnak annak köszönhetően, hogy az olyan, mintha jeges talajon mozognánk vele (tehát szó szerint csúszkálunk).

Történetről persze ne is álmodjuk egy olyan típusú játék esetében, mint a Cube Snake. Egy ideig jó mókának tűnik, és szomorú vagyok emiatt, de a komolyabb kreativitást nélkülöző külcsín miatt valójában nincs benne semmi különleges vagy netalántán olyan tulajdonság, amely miatt beruházását javasolni lehetne.

Pontszám: 3/10
Fejlesztő és kiadó: Kabum
Platform:
PC

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed