Az üzleti alkalmazásokba és folyamatokba beépülő generatív mesterséges intelligenciával minden eddiginél gyorsabb tempóra váltott a digitalizáció, amit egyetlen szervezet sem halogathat tovább. Horváth Szilvia, az ELO Digital Office magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója beszél digitalizációról, mesterséges intelligenciáról, vállalati tartalomkezelésről, és hogy mindez miért különösen fontos a magyar kis- és középvállalkozások számára.
Miért vált sürgőssé az üzleti működés digitális transzformációja?
Horváth Szilvia: A digitalizáció kezdetekor a legtöbb szervezet megengedhette magának, hogy megvárja milyen tapasztalatokat szereznek az early-adapterek és abból tanulva léptek a saját változásuk útjára. Ma erre már nincs idő, a technológiai képességek és a felhasználói igények olyan lendületesen fejlődnek, hogy a transzformáció halogatása hosszan tartó lemaradást jelent. Először a felhőalapú megoldások elterjedésével gyorsult nagyot a digitalizáció, az elmúlt másfél évben pedig újabb szintet lépett, köszönhetően az üzleti alkalmazásokba és folyamatokba beépülő mesterséges intelligenciának.
Mitől lesz sikeres egy vállalati transzformáció?
HSZ: Bár a digitális átalakulás fő mozgatórugója a technológia, nem lehet rögtön a mesterséges intelligenciával kezdeni. Először fel kell mérni és optimalizálni a vállalati folyamatokat, majd automatizálni, hogy a valós idejű működésre, gyors válaszadásra legyenek képesek. Ehhez nagy mennyiségű releváns adatot kell összegyűjteni, ami alapján adatvezérelt döntéseket lehet hozni. Ez az alapja annak, hogy a termékek, szolgáltatások minél inkább a fogyasztók igényéhez legyen alakítva, ami növeli az ügyfél-elégedettséget és az üzleti értéket.
Nem szabad azonban elfelejteni az átalakulás emberi oldalát sem. A sikeres transzformáció belső mércéje nem a költségcsökkentés, hanem a hatékonyság növelése, a folyamatok optimalizálása, a felszabaduló erőforrások jobb felhasználása. Ez a szervezet és a munkavállalók életére is pozitív hatással van, hiszen más területeken is hasznosíthatják a megspórolt energiákat. Ehhez szükséges a munkavállalók támogatása és képességeik fejlesztése is, ami nem tud megtörténni vezetői buy-in nélkül.
Hogyan segíti az ELO vállalati tartalomkezelő platformja a digitális átalakulást?
HSZ: A magyar gazdaság meghatározó részét a közép- és kisvállalatok alkotják, emiatt különösen fontos, hogy ők is elinduljanak a nagyvállalatokra már jellemző digitalizáció felé, és ne maradjanak le. Az ELO munkatársai szerteágazó iparági tapasztalatokkal rendelkeznek, kézzelfogható eredményeket mutatva segítik a szemléletváltást.
Az ELO ECM Suite legújabb, 23-as verziójában egyrészt olyan meglévő megoldásokat is AI képességekkel fejlesztettünk tovább, mint például a DocXtractor modul, amely a beérkező elektronikus és papír alapú dokumentumokat, például számlákat összeveti a megrendelésekkel és más üzleti tartalmakkal, és szükség esetén automatizált folyamatokat indít.
Az új megoldások közé tartozik az ELO Learning AI, egy a tanulás teljes folyamatára alkalmazható e-learninget automatizáló rendszer. A munkaerő folyamatos továbbképzésében ez különösen hasznos bármelyik szervezet számára.
A szintén új ELO Meeting találkozómenedzsment megoldás a sorozatos megbeszéléseken részt vevőket segíti a felkészülésben, az elhangzottak összegzésében és a további intézkedések megtételében. (x)
The post Digitális átalakulás sikeresen appeared first on Forbes.hu.