DPD: „A késések a küldemények körülbelül 10%-át érintik”

Karácsony előtti csomagkáosz: a DPD arra kéri ügyfeleit, hogy a hivatalos csatornákon intézzék ügyeiket, és elhatárolódnak attól, hogy bárki a személyes elérhetőségeken próbálja zaklatni vagy fenyegetni a vállalat vezetőit.

Forbes Checkout hírlevél

Valódi e-kereskedelmi tudás, hetente kézbesítve – iratkozz fel most!

Mi történt? Közleményt küldött a DPD csomagküldő szolgálat a Forbes.hu-nak, miután az elmúlt napokban komoly össztűz alá került a vállalat az év végi kézbesítési késései, fennakadásai miatt.

Miért fontos ez? Az idei ünnepek vesztese a DPD, legalábbis reputációs szempontból mindenképp, hiszen az e-kereskedelem legérzékenyebb időszakában veszíti el sokak bizalmát.

Több ebből

Babzsákbolttal kezdte, ma 58 milliárd forint a selfmade fitneszkirály vagyona, akinek van magyarázata a 250 milliós athéni céges bulijukra is
Tippelj, mennyit kaszál itthon a Temu! Ilyen, amikor a piac működik, de a gazdaság nem
RAM-okban a piac. Régiós szinten is a magyar árrobbanás a legbrutálisabb, és hol van még a vége?

Mit írnak? A DPD leírja, hogy „az év végi, kiemelkedően nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken kézbesítési késések alakultak ki”, de azt mondják, a címzettek számára „folyamatos transzparens tájékoztatást“ adnak. Tisztában vannak vele, hogy a csomagküldésben „a karácsonyi időszak különösen fontos és érzékeny”, és elnézést kérnek, hogy, mint írják, „kivételesen nem a megszokott magas színvonalon tudunk teljesíteni”.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Ígérik, hogy a csomagok „természetesen nem vesztek el”, és hogy „pontosan követhető” az útjuk, „valamennyi küldemény jelenleg is kézbesítés alatt áll”.

Azt álítják, hogy „a késések a küldemények körülbelül 10%-át érintik”,

de attól még extra kapacitással, hétvégi munkával és folyamatos ellenőrzéssel dolgoznak, hogy minden csomag mielőbb megérkezzen a címzetthez.

De! Attól elhatárolódnak, hogy „magánszemélyek vagy közszereplők vállalati vezetőink közvetlen elérhetőségeit nyilvánosságra hozzák és arra buzdítják ügyfeleinket, hogy ezeken a személyes csatornákon keresztül is próbálják elérni a céget”. Helyette arra kérik az ügyfeleket, hogy a hivatalos csatornákat használják az ügyintézéshez.

A DPD szerint az elmúlt időszakban tucatjával kapták a fenyegető vagy zaklató üzeneteket is, melyek „nem segítik a helyzet megoldását”.

Kontextus. A hónap eleje óta jönnek a beszámolók a komoly fennakadásokról a csomagszállító cégnél: sok küldemény nem érkezik meg időben, a nyomkövetés ellentmondásos, az ügyfélszolgálatot pedig nehéz vagy szinte lehetetlen elérni.

  • Az ünnepekhez közeledve egyre nagyobb a káosz, a Facebookon működő DPD Hungary károsultak csoportban is egyre durvábbak a történetek, a tagok száma már közelíti a háromezer főt.
  • A DPD elismeri a késéseket – elsősorban Budapesten –, ugyanakkor a háttérben más okokat említ (megnövekedett forgalom, egyre több automatás rendelés), mint amelyekről a cég futárai beszélnek informálisan (munkaerőhiány, túlterheltség).

Hogyan tovább? A vállalat arra kéri az ügyfeleket, hogy a tévesen „sikertelen kézbesítésként” jelölt esetekben tegyenek panaszt, miközben másoknak az ügyfélszolgálat azt javasolta, személyesen keressék fel a budapesti, XXII. kerületi raktárt. Ott azonban hosszú sorok és órákig tartó keresések várták őket. A cég ígérete szerint Budapesten a december 15. előtt rendelt csomagok karácsonyig megérkeznek, vidéken pedig a 19. előtt leadott rendeléseket is kézbesíteni tudják.

The post DPD: „A késések a küldemények körülbelül 10%-át érintik” appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed