Dreams of Another Teszt

Szürreális álom a Dreams of Another, ahol a pusztítással teremthetünk.

A Dreams of Another a Q-Games Studios legújabb kísérlete, amely a hagyományos harmadik személyű lövöldék kereteit feszegetve egy filozofikus utazásra invitálja a játékosokat. Alanyunk igazi különlegessége, hogy megfordítja a műfaj alapelveit: itt a lövés nem pusztít, hanem teremt. Ez a fordulat nem csupán játékmechanikai újítás, hanem mély filozófiai üzenet hordozója is, amely a „Nincs teremtés pusztítás nélkül” tematika köré épül.​

A narratíva két központi karakter köré épül, ők a Pizsamás Férfi és a Vándorló Katona. Egy háborús jelenettel indulunk, ahol a Vándorló Katona képtelen meghúzni a ravasz fegyverén, még akkor tétovázik, amikor az élete múlik rajta. Ez a pillanat adja a történet érzelmi alapját. A Vándorló Katona “gyávasága” egyfajta metaforává válik, míg a Pizsamás Férfi, aki a játék legnagyobb részében irányítható, átveszi a fegyvereket és teljesen más céllal használja azokat.​​ Az ő szemszögéből fedezhetjük fel az álomszerű világot. Az élmény olyan, mintha valaki mások emlékeibe, félelmeibe és vágyaiba pillantanánk bele, miközben a történet részekre bontva tárul fel előttünk.​​

A Dreams of Another vizuális megjelenése egyedülálló, a fejlesztők a point cloud (pontfelhő) technológiát használják, amely az egész világot apró, lebegő részecskékből építi fel. Ez a megoldás egy ködös, álomszerű atmoszférát teremt, ahol minden kezdetben absztrakt formában jelenik meg. Ahogy viszont lőni kezdünk a fegyverünkkel, a részecskék összeállnak, és konkrét objektumokat tárnak fel előttünk, épületeket, padokat, vidámparki játékokat és még karaktereket is.​ Ez a pont-alapú renderelési technika nem csupán esztétikai választás. Mélyen kapcsolódik a filozófiai mondanivalóhoz is. Ezek a molekulák egyszerre jelentenek semmit és bármit, amikor szétszóródnak, elveszítik identitásukat, de amikor újra összeállnak, valami teljesen új jöhet létre belőlük. Az akvarell-szerű vizuális stílus és a low-poly modellek együtt olyan élményt nyújtanak, amely inkább egy élő festményhez hasonlít, mint egy hagyományos videojátékhoz.​

​A kaland során 190 különböző objektummal találkozunk, amelyek mindegyike rendelkezik egy „Aura” nevű lélekkel. Ezek az objektumok képesek beszélni, és megosztják velünk gondolataikat, aggodalmaikat és álmaikat. Egy automata panaszkodik a zajos érmékre, angyal szobrok bölcsességeket mondanak, majd azonnal megkérdőjelezik azok érvényességét. Ezek a párbeszédek humorosak, abszurdok, mégis elgondolkodtatók – különleges perspektívát kínálnak az emberi társadalomra és a világ természetére.​ A Dreams of Another játékmenetének része egy upgrade rendszer is, amely arra ösztönöz minket, hogy minden zugot felfedezzünk az álomvilágban. A különböző tárgyakat – mint például valakinek az esküvői gyűrűje vagy egy kiégett biztosíték – átadhatjuk a Vándorló Katonának, aki cserébe fejlesztéseket ad, például meghosszabbított sprint időt, küldetésjelzőket, vagy újratölti a gránátok és rakéták lőszerét.​

A Dreams of Another történetmesélése töredezett és nem lineáris. A cselekmény állandóan visszaviszi a játékost a főmenübe a különböző jelenetek között, ami kezdetben zavaró lehet. Minden egyes ciklus után újra kell indítani a cselekményt, ami olyan érzést kelt, mintha álmokban haladnánk előre, hasonlóan a rogue-lite címekhez, vagy Christopher Nolan Eredet című filmjéhez.​ Ez a fragmentált szerkezet azonban fokozatosan értelmet nyer. A látszólag össze nem függő történetszálak – egy költöző kisfiú, akváriumból menekülő halak, egy bohóc, aki vidámparki játékokat ad el, vakond családok – végül összekapcsolódnak, és meglepő „aha” pillanatokat teremtenek. A narratíva egyre inkább koherenssé válik, és egy érzelmes, filozófiai konklúzióhoz vezet.​ A látvány mellett pedig a soundtrack is kísérletező, ambient jellegű, 41 számot tartalmaz, amelyek minimalisták, mégis érzelmileg gazdagok. A zene szerves részét képezi az élménynek, az éteri dallamok és a környezeti hangeffektek együtt teremtik meg az álomszerű atmoszférát.

A Dreams of Another nem mindenkinek való. Azoknak szól, akik nyitottak a lassú tempójú, meditatív élményekre és hajlandók befogadni egy absztrakt, filozófiai utazást. Ez nem egy hagyományos lövöldözős anyag, hanem inkább egy interaktív művészeti projekt, amely a teremtés és pusztítás közötti határokat feszegeti.​ Baiyon egyedi látásmódja, a point cloud technológia innovatív alkalmazása és a személyes filozófiai üzenet együtt olyan élményt hoznak létre, amely ritkán látható a videojáték iparban. Azok számára, akik keresik az érzelmileg gazdag, vizuálisan lenyűgöző és gondolatébresztő cuccokat, annak mindenképpen megér egy próbát, még ha az út néha kacskaringós és zavaró is.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Q-Games Ltd.
Kiadó: Q-Games Ltd.
Platform: PC, PlayStation 5

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed