Amikor a BYD Atto 2 járt nálunk teszten, és épp a motorteret fotóztuk, pont arról diskuráltunk, hogy gyanúsan van még ott hely egy benzinmotornak. Nem is telt el sok idő és bejelentették a PHEV változat érkezését, amelyet most testközelből megismertünk.
A konnektoros hibrid formavilága változatlan, méreteiben azonban tapasztalható némi különbség. A PHEV 4330 mm hosszú (20 mm-rel hosszabb a tisztán elektromos modelleknél), 1830 mm széles és 1675 mm magas. A tengelytávolság 2620 mm, szóval az utastér ugyanúgy tágas, a túlnyúlások pedig a jellegzetes SUV-arányokhoz illően rövidek. A csomagtér pedig alapból 425 literes, és 1335 literesre bővíthető. Nem csak a számokat látva, de érzésre is simán a B-szegmens feletti helykínálatú az Atto 2, pedig hivatalosan oda tartozik.
Viszont ebben a kategóriában már csak azért is előnnyel indul, mert nem igazán akad ellenfele, mármint PHEV hajtásláncú modell. Az Atto 2 külsején sem árulkodik erről sokminden, lényegében hátul a DM felirat, a két töltőnyílás (bal hátul és jobb elöl), valamint a kipufogó árulkodik, ám utóbbit teljes mértékben elrejtették a hátsó lökhárító mögé, csak akkor vehető észre, ha konkrétan alánézel.
Szóval ott pufog ki az gázokká égő kevés benzin, amit az Atto 2 DM-i elfogyaszt, hiszen a napi átlagos ingázási adatokat tekintve a 90 km tisztán elektromos hatótávolsága napokon keresztül elég lehet, ha szorgalmasan feltöltik a 18 kWh kapacitású akkumulátort. Ehhez körülbelül 3 óra szükséges, hiszen 6,6 kilowattal tud tölteni, villámtöltési lehetőség nincs.
Az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorral együtt 212 lóerő a rendszerteljesítmény (ebből maga a benzinmotor 98 lóerőt tud). Így 7,5 másodperc a százas gyorsulása, illetve 180 km/h a végsebessége. Ez pedig mindenre elég, amire a normális közlekedésben szükség lehet. Kellően rugalmas előzésekhez, szépen tartja az autópálya ritmusát is és hang, na meg szennyezés nélkül gurulhat a városban. Összesen 1000 kilométert is képes megtenni, ha az akkumulátor és a tank is tele. A rövid menetpróbán ezt még nem tudtuk lemérni, sem a gyáriak által ígért 5,1 literes fogyasztást.
Ugyanakkor az kiderült, hogy egy kicsit feszesebb a rugózása az elektromoshoz képest. Kimondottan jó vele kanyarogni, nem dől a karosszéria, pontos a kormányzás, jó a hangszigetelés, ezért, amikor beröffen a benzines, akkor sem válik tolakodóvá a hangja. Az ülések nagyon kényelmesek, és úgy az egész utastérben nagyon kellemes az anyaghasználat. Mindenhol kellemes tapintású felületekkel találkozni
Fontos változás, hogy az eddigi, tisztán elektromos hajtású változattól eltérően, a sebességváltó választókarja a középkonzolról a kormányoszlopra költözött egy bajuszkapcsoló képében. Ám ez már a nagyobb akkumulátoros változaton is ilyen lett, szóval ez valószínűleg mostantól minden Atto 2 sajátja lesz. A vezető előtt 8,8 colos a digitális műszeregység, szép grafikával és könnyű leolvashatósággal. Az infotainment kijelzője nagyobb, egészen pontosan 12,8 colos és a “Hi BYD” megszólítással hangvezérléssel vezérelhető több funkció, sőt valós idejű kérdés-felelet párbeszédre is alkalmas. Az új asszisztens a gyors dialógust is támogatja és emlékszik a korábbi beszélgetésekre. A Boost modellek panoráma napfénytetején át pedig rengeteg fény érkezik a teljesen sík padlójú utastérbe. Így a hátsó utasok tere is teljesértékű.
Az aktív segédrendszerek listáján megtalálható a fáradtságfigyelő, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, a sávtartó-asszisztens, a sávváltás-segéd, a holttérfigyelő, az ajtónyitásnál figyelmeztető elektronika, az automatikus vészfék, a kipörgésgátló, a lejtmenetvezérlő, az első- és hátsó ütközésre figyelmeztető rendszer, és az automata fékfunkcióval is kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is. Azonban a plug-in hibrid Atto 2 árai még nem ismertek, de hamarosan biztosan elárulják, hiszen a forgalmazás 2026 elején kezdődik 6 éves általános, valamint 8 év akkumulátorra és hajtásláncra érvényes garanciával.
Aki viszont mindenképp tisztán villanyhajtású Atto 2-ben gondolkodik, most már megvásárolhatja nagyobb akkumulátorral is. Az Atto 2 Comfort, a márka többi elektromos modelljéhez hasonlóan a BYD e-Platform 3.0 jelű padlólemezére épül, Blade akkumulátorának kapacitása pedig 64,8 kWh, azaz közel 20 kWh-val több a korábbi változatokénál. Így azoknál a hatótáv is közel 120 kilométerrel több, akár 430 km is lehet, de városban 600 kilométert ígér a gyártó. Ezt nem tudtuk még kipróbálni, de egy gyors körre azért a nagyaksis Atto 2-vel is elmentünk és érdemi különbséget nem tapasztaltunk a korábbi változathoz képest a vezethetőségben, pedig 150 kilóval nehezebb lett az autó. Ez annak is köszönhető, hogy a villanymotor erejét megnövelték 201 lóerőre, a nyomaték pedig 310 Nm-re nőtt, így ugyanolyan könnyedén gyorsul 7,9 másodperc alatt százra, mint a kisebb akkumulátorral, végsebeség pedig 160 km/h-nál van.
Növelték a villámtöltés teljesítményét is, hiszen a korábbi 65 helyett most már 155 kilowattal is “pumpálható” az áram az autóba, szóval 30-ról 80%-ra 19 perc alatt töltődik, a 10-ről 80%-ra töltés pedig 25 percet vesz igénybe. Vagy utcai 11 kilowattos módszerrel kicsivel több, mint 7 órát. Fontos még, hogy külső elektromos eszközök is üzemeltethetők az autóra kötve: szerszámok, híradástechnikai berendezések, hordozható hűtők, sütők, hiszen a V2L rendszer alapáron jár, teljesítménye 3,3 kW. Ez az ár pedig 13 490 000 forint, amely gazdag kényelmi, biztonsági felszerelést is tartalmaz a szokásos 6 éves általános, valamint 8 év akkumulátorra és hajtásláncra érvényes garanciával. Erős ajánlat a villanyautók között, de PHEV-ből szinte biztos, hogy többet látunk majd.






















