Orbán Viktor péntek reggel a Kossuth Rádióban beszélt arról, nem igaz, hogy Magyarország az EU legszegényebb országa, ahogy azt az ellenzék – az Eurostat egy főre jutó fogyasztási adatai alapján – állítja. Ezt egyebek mellett a miniszterelnök azzal igyekezett igazolni, hogy több mint kétszázezren teleltek külföldön.
Az interjú után nem sokkal a Nagy Márton vezette Nemzetgazdasági Minisztérium kiadott egy közleményt Jelentősen nőtt a magyar családok külföldi utazásra fordított költése címen, amely a hazai középosztály erősödését igyekezett levezetni abból, hogy egyre bátrabban és egyre többet költenek utazásra. A repülőtéri forgalom növekedése mellett a tárca abból jutott erre a következtetésre, hogy
„2024 decemberében mintegy 107 ezerrel több magyar rendszámú kilépő autót regisztráltak a határátkelőknél, amely 5,4 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A legnagyobb forgalomnövekedés Ausztria (+28 ezer) és Szlovákia (+73 ezer) irányába történt” – áll a közleményben, amely később megállapítja,
a fordulat egyértelmű, a családok bizalma fokozatosan erősödik.
Az NGM a közleményben azt elmulasztotta megemlíteni, hogy a forgalomnövekedés a szomszédos országokba vélhetően nemcsak a magyarok felfokozott síelési lázának tudható be, hanem a bevásárlást intézik külföldön a hazai élelmiszerek és fogyasztási cikkek tartósan magas ára miatt. A hazai kiskereskedelmi forgalom volumenében ugyanis az tapasztalható, hogy a lakosság inkább külföldön, illetve a külföldi online kereskedelemben növeli nagyobb mértékben a költéseit – erről maga az NGM számolt be egy tavaly augusztusi, Portfolión megjelent elemzésében, amely szerint 2024-ben nyár végéig 40 százalékkal többet költöttek a magyarok külföldön, mint egy évvel korábban.
Az egyik nemzetközi üzletlánc, a Kaufland már magyar nyelvű akciós újsággal, forintban is megadott árakkal csábítja magyarokat Szlovákiába:
The post Egyre több magyar „utazik” Szlovákiába és Ausztriába, a kormány szerint azért, mert egyre jobban élünk first appeared on 24.hu.