Életútinterjú a magyar sikerfilmessel, Herendi Gáborral, és a Futni mentem üzleti háttere, ahogyan még sehol sem olvastad. Szélesvásznú címlapsztori a márciusi Forbes magazinban.
A rendszerváltás utáni tíz legnézettebb magyar mozifilmből négynek is Herendi a rendezője. Az elmúlt években elfogyott körülötte a levegő, mint sokan, ő is ellehetetlenült az állami filmtámogatási programban, majdnem visszament fogorvosnak.
Hezitált, de elvállalta a Futni mentemet, nézőrekordot döntöttek a filmet gyártó és forgalmazó Vertigo Médiával, és most, hogy lekerült a válláról a nyomás, a Valami Amerika és a Kincsem után újabb diadalmenetbe vág. Hatvannégy évesen.
„Bár ki lehet öregedni a rendezésből, ezt még nem érzem magamon. Hajt a motiváció, két-három filmet még biztosan szeretnék”
– mondja Herendi.
Soron következő filmjéhez a Vertigo hívta vissza a rendezői székbe, a cég a Futni mentem üzleti modelljét viszi tovább a Szenvedélyes nők című – újabb – cseh remake-kel is. A két producer, Berta Balázs és Kárpáti György Porsche helyett inkább az új filmbe forgatják a hasznot.
Ismét a Nemzeti Filmintézettől függetlenül, valódi nézői igényt követve, Herendi rendezésében gyártanak csajos vígjátékot, Básti Juli és Balsai Móni főszereplésével.
Olyan friss a Forbes magazin márciusi száma, hogy szinte popcornillata van. Legalábbis nagy menüt érdemes kérni a 25 oldalas címlapsztorihoz, benne Herendi életútinterjújával, a Vertigo és a Futni mentem üzleti sikersztorijával, ahogyan még sehol sem olvastad, valamint az idén Oscarra jelölt Jancsó Dávid, A brutalista vágójának portréjával. Utóbbiba a Forbes.hu-n is beleolvashatsz.
The post Elfogyott körülötte a levegő, már majdnem feladta. Aztán jött a Futni mentem appeared first on Forbes.hu.

