Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk.
Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás
Erdudac Dániel egyetemista volt, amikor elindította első webáruházát. A hobbi vállalkozás lett: 2011-ben alapította az ErdSoftot, ami 45 fős IT-céggé nőtte ki magát. A csapat eddig több mint 600 webáruház fejlesztésében vett részt, és az ügyfeleik között vannak kisvállalkozások és óriáscégek is. Utóbbiak egyike évi több százmillió dolláros árbevétellel működik. A kkv-k nak idővel túl drágák lettek, de nem akarták ellökni őket. „Így született a Sellvio: egy előfizetéses modellre épülő e-kereskedelmi platform, ami professzionális megoldásokat kínál.”
A Sellvio filozófiája, hogy megfizethető havidíjért adjanak teljes körű webáruház-szolgáltatást. „Folyamatosan fejlesztjük a funkciókat és karbantartjuk az oldalt, hogy mindig megfeleljen az adott piac szabályozásainak, ahol az ügyfelünk működik” – fejtette ki az igazgató. Hozzátette: a platform nagy előnye, hogy támogatja a többcsatornás értékesítést, mert „a termékeknek ott kell lenniük a Google Merchant Centerben, eMagon, Allegrón, de akár a Pepitán is”. A Sellvio megoldása ezt a folyamatot egyszerűsíti, csökkentve az idő- és költségráfordítást.
AI és gamification: a jövő e-kereskedelme
A Sellvio csapata nagy hangsúlyt fektet az AI-megoldások integrálására is, a hatékonyság, a fenntarthatóság és a versenyelőny érdekében: „amit automatizálni lehet, azt automatizálni kell, és lehetőleg AI-val”, ami segít termékleírások és blogbejegyzések generálásában vagy a konkurencia megfigyelésében. „2025 első negyedévében olyan funkciót is indítunk, ami szabadszavas kérdésekre ad adatvezérelt válaszokat, például megmutatja, melyik terméked hol teljesít a legjobban” – magyarázta Erdudac Dániel. Hozzátette: kulcsfontosságú innováció még a gamification, ami vonzza az impulzusvásárlókat.
Bevezetünk olyan funkciókat, mint a nyereménykerék, a kuponos játék vagy a zsákbamacska, hogy növeljük az aktivitást és a visszatérési hajlandóságot.”
A Temu és az Allegro jelentette kihívások
A magyar e-kereskedelem egyre nagyobb konkurenciája a kínai Temu és a lengyel Allegro. A helyi termékforgalmazást gyengítő óriások új kihívások elé állítják a magyar kkv-kat, ezért a Sellvio célja, hogy támogassa őket – akár úgy, hogy a külföldi piacokon is terjeszkedni tudjanak. „A hazai e-kereskedelem résztvevőinek csupán 21 százaléka értékesít külföldre, szóval a bővülés egyik lehetősége a nemzetközi kereskedelem.”
2024-ben már nem elég, hogy van webshopod. Kell egy platform, ami összekapcsolja az összes csatornát, és segíti a hatékony működést.”
Az ErdSoft megközelítése pedig kitűnik a piacon: megválaszolja az e-kereskedelem kihívásait és sikeresebbé teszi az online értékesítő vállalkozásokat. Erre szükségük is van, mert „nő a forgalom, de a multik malmára hajtja a vizet, hiszen az online kiskereskedelmi költés felét külföldi webshopokban hagyjuk”. Ideje nagyobb szeletet kérni a tortából – a Sellvio innovatív megoldásaival.
The post Erdudac Dániel: „A Sellvio az e-kereskedelem Netflixe” appeared first on Forbes.hu.