Érnek évi 800 milliót (vagy még többet) Orbán Viktor Facebook-posztjai?

Az egyik legbefolyásosabb közéleti nő, Kaminski Fanny vállalkozása 801 milliós, a miniszterelnök közösségi médiás tartalmaiért felelős másik cég 637 milliós árbevételt produkált tavaly.

800 millió 840 ezer forintos árbevételt produkált Kaminski Fanny, a miniszterelnök közösségimédia-kezelőjének cége 2023-ban.

Az összeg annak fényében persze nem meglepő, hogy a Triton Communications Szolgáltató Kft.-vel a Miniszterelnöki Kabinetiroda, azaz Rogán Antal minisztériuma szerződött még 2022-ben 764 millió 160 ezer forintra. A szerződés tárgya volt:

Közösségimédia-megjelenésekhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda számára.

Kaminski 100 százalékos tulajdonosa ennek a vállalkozásnak, a 2023-as adózott eredménye pedig 115 millió 160 ezer forint volt.

Ki ez a nő?

Évek, sőt, immár évtizedek óta ismert, hogy Kaminski Fanny a miniszterelnök sajtócsapatának meghatározó tagja, a kormányfő Facebook-oldalát és más közösségi médiás felületeit szerkesztő egykori újságíró, Habony Árpád első felesége. A 2024-es befolyásos nők listánk közéleti szekciójában 3. helyen szereplő Kaminskiról már sokszor írtuk le: Orbán kommunikációjának egyik legfontosabb eleme a Facebook, illetve más közösségi médiafelületek, aminek irányítója e pozícióból – noha befolyása nyilvánvalóan kitett főnökének – minden kétséget kizáróan jelentős hatással bír a magyar közbeszédre is.

Persze Kaminski kapcsolati tőkéje száz százalékban kormányközeli körökhöz köti, és az irányítása alatt létrejövő üzenetek is inkább tekinthetők politikai, mint médiatermékeknek. Ugyanakkor a kormányzati kommunikációban évek óta töretlen a befolyása.

Cége, a PR és kommunikációs főtevékenységű, 2019-ben létrehozott Triton Communications Kft. már 2022-ben is 260 milliós árbevétellel zárt, amiből az adózott eredmény 46 millió forint volt (a cégnek a névhasonlóság ellenére semmi köze a TritonLife néven működő magánegészségügyi szolgáltatóhoz). A megelőző évek pénzügyi adatai alapján kijelenthető volt, hogy már a 2022-es, 260 milliós árbevételt is időarányosan 3-4 hónapi – a fent említett – kormányzati megbízással kereshette meg ez a Kaminski-cég.

A meglepő tehát inkább az, hogy 2022 novembere óta sem a Miniszterelnöki Kabinetiroda, sem a Miniszterelnökség nem tett közzé olyan szerződéslistát, amelyen a Tritonnal való megállapodást megújították volna.

Így jelenleg nem tudni, milyen megbízással és mekkora díjazással dolgozik Orbán oldalán. Feltételezhetően a gyümölcsöző munkakapcsolat nem szakadt meg, hiszen Kaminskit most is sokat látni Orbán körül – nemrégiben is szerepelt fotókon és videókon a kormányfővel.

Négy fős cégének ugyanakkor honlapja továbbra sincs, a Kaminskiról szóló néhány cikken túl kizárólag a miniszterelnok.hu weboldalon tűnnek még fel, méghozzá az adatkezelési tájékoztatóban, feladatuk eszerint jelenleg is a kormányfő oldalának fejlesztése, karbantartása és a tartalommenedzsment.

Még drágábbak is a posztok?

Feltételezhető persze, hogy ma már nem kizárólagosan Kaminski az, aki az Orbán-fiókokra posztol – ezt a részét vélhetően ő maga szervezte ki kisebb „alvállalkozóknak”. A fent említett adatkezelési tájékoztatóból ugyanis az is kiderült: a Miniszterelnöki Kabinetiroda al-adatfeldolgozót is igénybe vesz: a We Talk Digital Kft. feladata az adatkezelő által biztosított tartalmak feltöltése a közösségi média oldalakra.

Vagyis Rogán Antal minisztériuma, vélhetően nem közvetlen megbízással, hanem talán épp Kaminski vállalkozásán keresztül ennek a cégnek küldi a kormányfőről szóló híreket, képeket, We Talk Digital pedig kiteheti a Facebookra és az Instagramra.

A céginfó szerint ez utóbbi céget csak 2021 januárban alapították. Tulajdonosa Almás Gergő, 2021-ben még 34,7 millió forintos forgalom mellett minimális nyereséggel zártak. Majd egy évre rá 13 fősre nőtt a stáb, 228 milliós árbevétellel.

Tavaly pedig már 14-en voltak a cégben, és 637 milliót csináltak, amiből 165 millió 839 ezer forint adózott eredmény üthette a cégtulajdonos markát.

Arról már korábban születtek cikkek, hogy az egykor a Megasztár versenyzőjeként feltűnt fiatal vállalkozó Almás Gergő cége gyorsan elég népszerű lett NER-körökben. Referenciái között ugyanis a miniszterelnök közösségi médiás oldalai nem szerepelnek, de Orbán Ráhel bababoltja, az Odu Store Kft. és Tiborcz István szállodái (a szállodaként épp megszűnő turai kastélytól a tokaji Andrássy kúriáig) dolgoztak Almás cégével. A fideszes pártigazgató, Kubatov Gábor által elnökölt FTC és a Karmelita kolostort a miniszterelnök számára átépítő Zoboki építésziroda is a 2021-ben alapított céget választotta.

The post Érnek évi 800 milliót (vagy még többet) Orbán Viktor Facebook-posztjai? appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed