Erős 4-es: Ilyen, amikor az MG odapörköl!

Kár lenne tagadni, már az alap 4-es is egy szerethető, feltűnő formatervvel rendelkezik. Éppen ezért nem volt nehéz dolga a formatervezőknek az Xpowerrel, csupán a szokásos sportautós dizájnelemekkel dobták fel a megjelenését. A zöld matt fényezés (Hunter Green) például csak és kizárólag ehhez kérhető, ahogy az ugyancsak exkluzív 18 colos felnik mögött megbúvó narancssárga féknyergek is. Ami a sima négyes oldalán fényezetlen fekete koptatóelem, az itt már fényes fekete, illetve érdekes módon az első lökhárító alsó élén látható karbonmintás díszbetétek pont a sportos változaton kaptak ezüst színt.

Hirdetés


A külsővel szemben az utastérben első pillanattól kezdve érezni a különbséget. A sportos hangulatért többek között az műbőrbőr/ Alcantara ülések felelnek, amelyek piros varrással rendelkeznek az első és a hátsó üléssorban is. Az ajtópaneleken kevesebb a kemény, kopogós műanyag, helyette a kartámasz ugyancsak megkapja a műbőr burkolatot, piros cérnával kiegészítve. A műszerfalon viszont nincs sok változás, továbbra is adott a 7 colos digitális műszeregység, és a 10 colos érintőképernyő, de fizikai gombot alig találni. Olyannyira, hogy még indítógomb sincs az autóban, beszállás után a fékre lépve rögtön üzemkész. De akkor miben más, mint egy sima 4-es? A választ a középső képernyőn találjuk, hiszen a menüben barangolva rajtautomatika és köridő mérő is felbukkan. Még mielőtt azonban rátérnék az autó lényegi részére, a 363 literes csomagtér is említést érdemel, amely a második üléssor ledöntésével 1177 literre bővíthető. Örvendetes, hogy a töltőkábel nem feltétlenül vesz el a hasznos területből, hiszen a csomagtér aljában egy kisebb méretű rekeszbe simán elrejthető.

Na, de jöjjön a lényeg! Az Xpower 435 lóerős teljesítményével és 600 newtonméteres nyomatékával a Cyberster bemutatásáig a valaha volt legerősebb MG modellnek számított. Az összkerékhajtású modell elöl 201, míg hátul 228 lovas villanymotorja mindössze 3,8 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órás sebességre az autót, a vége pedig kerek 200 km/óra. A 64 kilowattórás akkumulátor a gyári adatok szerint ehhez a teljesítményhez maximum 400 kilométerre elegendő energiát tud biztosítani. Azonban villámtöltőn 140 kilowattal 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra visszatáplálható.

Hirdetés

A gyakorlatban 150 kilométer alatt (a kedvező időjárás miatt klíma nélkül) 48 százalékot merült az akkumulátor, utcai töltőn a felhasznált energiát szűk három óra alatt sikerült visszanyerni. Ráadásul meglepően keveset fogyasztott, legalábis ahhoz képest, hogy az erejéhez mérten használtuk. 19 kilowattórát szopogatott el 100 kilométeren, ezzel nem sokkal maradt el a WLTP szerinti 16 kilowattórás értéktől.

Érezni, hogy a mérnökök 25 százalékkal merevebb futóművet pakoltak alá, mint a hagyományos 4-esek alá, ám semettől, sem a nagyobb teljesítménytől nem váltvérbeli sportautóvá, ugyanis az 1,8 tonnás alaptömeget nagyon érezni rajta. Ettől függetlenül azért lehet vele jót autózni, a kormánymű pontos, a fék ugyancsak pontosan adagolható, a gyorsulása pedig észvesztő. Amikor pedig nem a kanyarvadászat a cél, akkor az egypedálos mód válik a sofőr legjobb barátjává, amely tökéletesen működik.

Hirdetés

Valójában azonban az Xpower azoknak szól, akik a sportos dizájnnal szeretnének nagyot villantani, de nem járnak pélyanapozni, és nem várják tűkön ülve a hétvégi hegyi kanyargást. A látványosabb megjelenésért nem is kell sokkal mélyebben a zsebekbe nyúlni, hiszen az eddigi csúcs 4-esnél kevesebb mint 1 millió forinttal drágább. Ez a gyakorlatban 16 499 900 forintos indulóárat jelent, és ebben ugyanúgy benne van minden, ami a legmagasabb felszereltségű 4-esekben, kivéve a matt zöld fényezést, ami még kb. újabb félmilliós tétel.


















Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed