Erős konkurenciát kap a C-SUV szegmens – Dacia Bigster menetpróba

Első pillantásra simán összekeverhető a  Duster és a Bigster, ám egy picit jobban meglesve már látszanak az apró, vagy épp nem is annyira apró különbségek. A nem is annyira aprók a méretből adódnek, de való igaz, hogy a dizájn szándékosan nem túl eltérő. Az autó a CMF-B platformra épül, viszont ez már egy ténylegesen C-kategóriába sorolható SUV. Ez azt jelenti, hogy a  tengelytávolsága 4 centimétert nőtt a Dusterhez képest, így 2,70 méterről beszélhetünk. Ennél azonban sokkal többet mond, hogy a karosszéria hossza 23 centiméterrel gyarapodott 4,57 méterre. Ez és az 5 centiméteres felfelé növekedés (1,71 méter) előrevetíti, hogy bent tényleg nagyobb a hely. Mondjuk nem széltében, mert az autó szélessége továbbra is 1,82 méter.

 

Elöl egy kicsit más a Dusterhez képest lökhárítók kialakítása, illetve benne a ködfények és a légbeömlők pozíciója. A hűtőmaszk sem teljesen ugyanaz, és a motorháztető domborítása is egyedi. Szóval így apránként azért mégiscsak kiderül, hogy átrajzolták a Dusterhez képest, de mégis sokan össze fogják keverni, ha csak szemből látják. Oldalról a nagyobb tengelytáv árulkodik, innen könnyebb lesz felismerni, valamint az első sárvédő mögött díszbetétekről is. A kerékjáratok domborítása a Bigsternek is jól áll, hátul viszont már csereszabatosnak tűnnek a lámpatestek, viszont a csomagtér-ajtó kialakítása és a lökhárító ugyancsak saját.



Bent nem fogod a prémium kategóriában érezni magad, viszont egyáltalán nem kell bánkódni azon sem, amit kapsz. Ha tapizhatnékod támad, akkor kemény, de valójában tartósnak tűnő műanyag burkolatokkal, kellemes szövettel találkozhatsz, hangulatos formai elemekkel megspékelve. A vezető digitális műszeregységről tájékozódhat, felszereltségtől függően 7, vagy 10 colos mérettel, középen pedig az infotainment 10 colos érintőképernyője trónol, ami az alapfelszerelés része.



Az első ülések kényelmesek, jól párnázottak, a kormány fogása kiváló, gyorsan otthonosan érzi magát az ember a Bigsterben. Az infotainment kezelése egyszerű, az egész autón érezni, hogy a minél stresszmentesebb mindennapi közlekedést szem előtt tartva tervezték. Hátul óriási a lábtér és a fejtér, a csomagtér pedig alaphelyzetben 667 literes (VDA), a hátsó ülések 40/20/40 arányban oszthatók, lehajtásukkal pedig 2,7 méter hosszú tárgyak is beférnek. A YouClip rendszert előszeretettel hangsúlyozták a gyáriak, ám ennek  a rögzítőfelületnek a valós érdemei szerintem hosszabb használat után domborodhatnak ki.



 


A motorválasztékot is rendkívül józan. A belépő szint a 140 lovas lágy hibrid, amelynek alapja az 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor. Ugyanez létezik LPG-benzin vegyes üzemű kivitelben is, ami itthon rendkívül okos, és gazdaságos választás lehet, csupán lekell vetkőzni az előítéleteket a gázüzemmel kapcsolatban. Megsúgjuk: nincs igazi hátránya.

A fenti hajtáslánc fronthajtással érhető el, viszont, aki igényli, kaphat 4×4-es Bigstert is a 130 lovas, szintén 1,2 literes háromhengeressel. Ám, ha az összkerékhajtás nem életbevágóan fontos, akkor az 1,8-as full hibrid a legjobb választás szerintem ehhez az autóhoz. Ebben a négyhengeres benzinmotor mellé társul kettő villanymotor (amennyiben az indítógenerátort is annak nevezzük). Tehát van összesen 155 lóerőnk és 170 Nm forgatónyomatékunk, illetve ott az 1,4 kilowattórás akkumulátor, amelynek segítségével a városi távok 80%-át villanyhajtással tudja megtenni az autó. A menetpróbán kevés városi szakasz volt, viszont így is 5,1 literes átlagot mutatott százon, ami bizony ígéretes, mert nem tartom elképzelhetetlennek, hogy tényleg tudja a gyári 4,6-4,7 literes értéket.

Ráadásul kellemes vezetni. A kormányzás kicsit steril, de ez manapság már szinte mindenre érvényes. A rugózása lágy, ami jól fog jönni a hazai utakon. A benzinmotor és a villanymotor közötti váltások nem zavaróak. Persze jól hallható, amikor bekapcsol a négyhengeres, de a zajszigetelés megfelelő, országúti előzésekkor sem vált zavaróvá a hangja, amikor azért pörgött rendesen, hiszen 5300-as fordulatnál adja le a maximális teljesítményt, míg a maximális nyomaték 3000-nél áll rendelkezésre. Szóval nincs gond a rugalmassággal és a 155 lóerő is tökéletesen elegendő az autó biztos mozgatásához.


 

Biztonságban hozza a kategóriában elvárhatót. Minden felszereltségi szinten alapfelszereltség a fejlett vészfékrendszer, a táblafelismerés sebességfigyelmeztetéssel, a hátsó parkolássegítő, és a sávtartó automatika. Ráadásul igencsak versenyképes áron küldik piacra a Bigstert. Az alapváltozat árcédulájára a csábító 9 999 000 forintot vésték fel. Aki összkerékhajtással szeretné, annak 11 799 000 forintot kell minimum kifizetni, ám a full hibrid is pontosan ennyibe kerül, de a legmagasabb felszereltségű modellek alapára is megáll 12 499 000 forintnál. Úgyhogy rendesen megizzaszthatja a konkurenciát.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed