A Lada Niva új, Sport névre keresztelt változata számos fejlesztéssel büszkélkedhet, a legkomolyabb ezek közül a jelentős teljesítménynövekedés. Az évtizedek óta kizárólagos opcióként forgalmazott, 1,7 literes, őskori erőforrás helyett egy új, modern, 1,6 literes, 16 szelepes négyhengerest kapott a gépháztető alá, a csúcsteljesítmény így 122 lóerőre nőtt. Figyelembe véve, hogy a régi motor 83 lóerőt adott le, ez jelentős növekedés, ám az új erőforrással is 12 másodpercre van szüksége, hogy állórajtból 100 km/órára gyorsuljon.
Látvány szempontjából a Niva Sport új első lökhárítót kapott, amelyre vékony nappali menetfényfény csíkokat szereltek. 17 colos, kéttónusú alufelnik is jutottak rá, amelyek hatalmasnak tűnnek az aprócska terepjárón. Állandó összkerékhajtással rendelkezik, illetve néhány centivel nőtt a hasmagassága is. Teljesen új az ötsebességes kéziváltó, valamint módosították a fékeket is, ám az ezzel kapcsolatos részleteket nem tette közzé a gyártó.
A beltérben azonban alig nyúltak az ezer éves modellhez, ezt a konkrét műszerfalat is évtizedek óta használják a Nivában. A legfeltűnőbb különbség talán a piros csíkok az ülésen, amelyek a látszat ellenére nem egy utólagos, kínai üléshuzat dekorációi. Extralista terén azonban nem rossz a csomag, fűtött első üléseket, elektromos tükröket és légkondicionálót is kap a sportváltozat. Természetesen Magyarországon továbbra sem lesz kapható a Niva, ám az oroszoknál nagyjából 7,2 millió forintnak megfelelő rubelért vihető haza.

