Exkluzív – a MediaMarkt felforgatná a hazai műszaki kereskedelmi szektort

Nem áll le a MediaMarkt: azok után, hogy berobbant a felújított telefonok piacára, és nekiment a webáruházaknak, most ismét olyan lépéseket tervez, amelyeknek nem fognak örülni a versenytársak. A vásárlók viszont igen. Karsten Wildbergerrel, a MediaMarkt-Saturn ügyvezetőjével beszélgettünk Düsseldorfban, a vállalatcsoport tőzsdei cége, a Ceconomy központjában.

A MediaMarkt sokáig a magyarországi kiskereskedelmi műszaki piac stabil, megbízható, ám meglehetősen unalmas szereplőjének számított. A korábban megfontolt lassúsággal haladó vállalat a közelmúltban váratlan húzásokkal rukkolt elő. Ez pedig nem valamilyen rövid ideig tartó anomália volt,

ugyanis a konszern itt nem áll meg, és további merész lépéseket tervez, ami még inkább felforgathatja ezt az amúgy is hektikus piacot.

Több ebből

A MediaMarkt nagy dobása: ekkor indul és ezt kell tudni róla
Telekom-vezető: A webshopunkban eladott telefonok több mint tíz százaléka már felújított

Kínai felvásárlás?

Wildberger nem tért ki a kényesebb témák elől sem. Tipikusan ilyen az idén februárban ismét felröppenő pletyka, amely szerint a kínai JD.com felvásárolná a csoportot. Ezt már régóta rebesgetik, mondván Kína egyik legnagyobb, tavaly 347 milliárd dolláros bevételt realizáló kiskereskedelmi holdingja ennek révén törne be az európai piacra.

Media Markt Karsten Wildberger
info
Karsten Wildberg, Media Markt-Saturn CEO
Karsten Wildberger, a MediaMarkt-Saturn CEO-ja. Fotó: Szalai Péter

Azonban erről a jelek szerint nincs szó: Wildberger a Forbes.hu kérdésére spekulációnak minősítette a híresztelést, így azt is, hogy a tárgyalások már folynak. Emellett elárulta, hogy a rövid távú tervek között nem szerepel egy újabb, Európán kívüli kalandozás, miután egy korábbi terjeszkedési kísérlet nem sült el jól. Tizenegy országban van jelen a vállalat, és a cél most az, hogy inkább ezeken a piacokon erősítse meg pozícióit.

Prémium ligás vásárlási élmény

A piaci pozíciók megerősítése nem jelenti automatikusan új, tradicionális áruházak megnyitását, legalábbis Magyarországon biztosan nem. A jelenlegi negyven egység ugyanis a döntéshozók meglátása szerint tökéletesen képes lefedni az igényeket.

Techvillage
info
Media Markt Tech Village. Kép: Media Markt
MediaMarkt Tech Village. Kép: MediaMarkt

Azonban jó esély van rá, hogy nálunk is nyíljon egy, a szokástól teljesen eltérő, úgynevezett Lighthouse koncepcióra épülő Tech Village. Itt az eladóteret a partner cégek egyedi berendezésű boltjai, butikjai ölelik körül, amelyekben exkluzív dizájn mellett mutathatják be legfontosabb termékeiket a látogatóknak. Ez értelemszerűen luxibb, magasabb kategóriás vásárlási élményt jelent, aminek megteremtése most amúgy is prioritást élvez a vállalatnál.

Több ilyen MediaMarkt Tech Village van európai nagyvárosokban (például Rotterdamban, Hamburgban vagy Madridban). Imádják a fogyasztók, szeretik a partnerek, egyedül a márkaboltok, illetve konyhastúdiók üzemeltetői szívhatják a fogukat, mert egy ilyen komplexum keresztbe tesz nekik.

Egyelőre még nincsenek konkrétumok azzal kapcsolatban, hogy Magyarországon mikor és hol jöhet létre egy ilyen zászlóshajó egység, de a holding a tervek szerint 2026 végéig számos Tech Village-t nyitna a kontinensen.

Gamer-mennyország

Karsten Wildberger többször is kiemelte, hogy milyen fontos a gamer szektor a MediaMarkt számára. Egyrészt mert folyamatosan növekszik ez a piac, másrészt pedig, mert ma már ott tartunk, hogy sokan a játékoknak köszönhetően találkoznak először életükben a műszaki eszközökkel.

xperion
info
Az Xperion egységek elemei megjelenhetnek Magyarországon is.
Az Xperion egységek elemei megjelenhetnek Magyarországon is.

Hogy ezt mennyire komolyan gondolják, azt tökéletesen bizonyítják a csoport különleges Xperion egységei. Ezekben rengeteg gép és konzol várja a játékos kedvűeket, akik természetesen vásárolhatnak is mindenfélét. Arról még sajnos nincs szó, hogy ilyen speciális bolt költözne Magyarországra is. Viszont az várható, hogy az innen vett minták alapján a hazai áruházakban is hangsúlyosabban, látványosabban jelennek meg a játékosoknak szánt termékek és szolgáltatások.

Csomagautomaták

Sokan még jó eséllyel nem tudnak róla, hiszen a szolgáltatás március végén indult el, de a MediaMarkt is beszállt a csomagautomatás értékesítésbe. Ez kétségkívül az év egyik legforróbb újítása, ami komoly kihívást jelent majd az e területet domináló Alza és Emag számára.

Ehhez a Magyar Posta (MPL) és a GLS már kiépített, országos infrastruktúráját használják.

A MediaMarkt ezzel is szeretné tovább erősíteni Magyarországon az online kereskedelmet, amely az európai trendektől eltérően nálunk még mindig jelentősen elmarad a hagyományos áruházi értékesítéstől, hiszen mindössze 25 százalékos a részesedése.

Szélesedő termékpaletta

Annyi más kereskedelmi lánchoz hasonlóan a vállalat is rendelkezik saját brandekkel. A Peaq,Koenic, Isy és Ok. márkanév alá eddig jellemzően az olcsóbb, kisebb tudású termékek tartoztak. A jövőben ez is változni fog és nyitnak a felsőbb kategóriák felé is: jöhetnek a többe kerülő, innovatívabb, saját márkás televíziók, air fryerek, porszívók vagy fülhallgatók.

A MediaMarkt Magyarországon tavaly emelte be portfóliójába a használt, ám felújított telefonokat. Első körben a felső szegmensre fókuszált a termékkategóriában, de vásárlói nyomásra elérhetővé váltak az olcsóbb belépő- vagy középszintű modellek is. Azóta felbukkantak már a laptopok, illetve táblagépek is ugyancsak a Refresh! név alatt futó szolgáltatás keretében.

Ráadásul ha minden a tervek szerint alakul, akkor a konszern kínálatában a közeljövőben megjelennek majd a felújított háztartási eszközök is.

Ha pedig egy ilyen kaliberű szereplő lép be e területre, az alapvetően örökre átírhatja a fehéráru piac játékszabályait.

The post Exkluzív – a MediaMarkt felforgatná a hazai műszaki kereskedelmi szektort appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed