Nem áll le a MediaMarkt: azok után, hogy berobbant a felújított telefonok piacára, és nekiment a webáruházaknak, most ismét olyan lépéseket tervez, amelyeknek nem fognak örülni a versenytársak. A vásárlók viszont igen. Karsten Wildbergerrel, a MediaMarkt-Saturn ügyvezetőjével beszélgettünk Düsseldorfban, a vállalatcsoport tőzsdei cége, a Ceconomy központjában.
A MediaMarkt sokáig a magyarországi kiskereskedelmi műszaki piac stabil, megbízható, ám meglehetősen unalmas szereplőjének számított. A korábban megfontolt lassúsággal haladó vállalat a közelmúltban váratlan húzásokkal rukkolt elő. Ez pedig nem valamilyen rövid ideig tartó anomália volt,
ugyanis a konszern itt nem áll meg, és további merész lépéseket tervez, ami még inkább felforgathatja ezt az amúgy is hektikus piacot.
Kínai felvásárlás?
Wildberger nem tért ki a kényesebb témák elől sem. Tipikusan ilyen az idén februárban ismét felröppenő pletyka, amely szerint a kínai JD.com felvásárolná a csoportot. Ezt már régóta rebesgetik, mondván Kína egyik legnagyobb, tavaly 347 milliárd dolláros bevételt realizáló kiskereskedelmi holdingja ennek révén törne be az európai piacra.

Karsten Wildberg, Media Markt-Saturn CEO
Azonban erről a jelek szerint nincs szó: Wildberger a Forbes.hu kérdésére spekulációnak minősítette a híresztelést, így azt is, hogy a tárgyalások már folynak. Emellett elárulta, hogy a rövid távú tervek között nem szerepel egy újabb, Európán kívüli kalandozás, miután egy korábbi terjeszkedési kísérlet nem sült el jól. Tizenegy országban van jelen a vállalat, és a cél most az, hogy inkább ezeken a piacokon erősítse meg pozícióit.
Prémium ligás vásárlási élmény
A piaci pozíciók megerősítése nem jelenti automatikusan új, tradicionális áruházak megnyitását, legalábbis Magyarországon biztosan nem. A jelenlegi negyven egység ugyanis a döntéshozók meglátása szerint tökéletesen képes lefedni az igényeket.

Media Markt Tech Village. Kép: Media Markt
Azonban jó esély van rá, hogy nálunk is nyíljon egy, a szokástól teljesen eltérő, úgynevezett Lighthouse koncepcióra épülő Tech Village. Itt az eladóteret a partner cégek egyedi berendezésű boltjai, butikjai ölelik körül, amelyekben exkluzív dizájn mellett mutathatják be legfontosabb termékeiket a látogatóknak. Ez értelemszerűen luxibb, magasabb kategóriás vásárlási élményt jelent, aminek megteremtése most amúgy is prioritást élvez a vállalatnál.
Több ilyen MediaMarkt Tech Village van európai nagyvárosokban (például Rotterdamban, Hamburgban vagy Madridban). Imádják a fogyasztók, szeretik a partnerek, egyedül a márkaboltok, illetve konyhastúdiók üzemeltetői szívhatják a fogukat, mert egy ilyen komplexum keresztbe tesz nekik.
Egyelőre még nincsenek konkrétumok azzal kapcsolatban, hogy Magyarországon mikor és hol jöhet létre egy ilyen zászlóshajó egység, de a holding a tervek szerint 2026 végéig számos Tech Village-t nyitna a kontinensen.
Gamer-mennyország
Karsten Wildberger többször is kiemelte, hogy milyen fontos a gamer szektor a MediaMarkt számára. Egyrészt mert folyamatosan növekszik ez a piac, másrészt pedig, mert ma már ott tartunk, hogy sokan a játékoknak köszönhetően találkoznak először életükben a műszaki eszközökkel.

Az Xperion egységek elemei megjelenhetnek Magyarországon is.
Hogy ezt mennyire komolyan gondolják, azt tökéletesen bizonyítják a csoport különleges Xperion egységei. Ezekben rengeteg gép és konzol várja a játékos kedvűeket, akik természetesen vásárolhatnak is mindenfélét. Arról még sajnos nincs szó, hogy ilyen speciális bolt költözne Magyarországra is. Viszont az várható, hogy az innen vett minták alapján a hazai áruházakban is hangsúlyosabban, látványosabban jelennek meg a játékosoknak szánt termékek és szolgáltatások.
Csomagautomaták
Sokan még jó eséllyel nem tudnak róla, hiszen a szolgáltatás március végén indult el, de a MediaMarkt is beszállt a csomagautomatás értékesítésbe. Ez kétségkívül az év egyik legforróbb újítása, ami komoly kihívást jelent majd az e területet domináló Alza és Emag számára.
Ehhez a Magyar Posta (MPL) és a GLS már kiépített, országos infrastruktúráját használják.
A MediaMarkt ezzel is szeretné tovább erősíteni Magyarországon az online kereskedelmet, amely az európai trendektől eltérően nálunk még mindig jelentősen elmarad a hagyományos áruházi értékesítéstől, hiszen mindössze 25 százalékos a részesedése.
Szélesedő termékpaletta
Annyi más kereskedelmi lánchoz hasonlóan a vállalat is rendelkezik saját brandekkel. A Peaq,Koenic, Isy és Ok. márkanév alá eddig jellemzően az olcsóbb, kisebb tudású termékek tartoztak. A jövőben ez is változni fog és nyitnak a felsőbb kategóriák felé is: jöhetnek a többe kerülő, innovatívabb, saját márkás televíziók, air fryerek, porszívók vagy fülhallgatók.
A MediaMarkt Magyarországon tavaly emelte be portfóliójába a használt, ám felújított telefonokat. Első körben a felső szegmensre fókuszált a termékkategóriában, de vásárlói nyomásra elérhetővé váltak az olcsóbb belépő- vagy középszintű modellek is. Azóta felbukkantak már a laptopok, illetve táblagépek is – ugyancsak a Refresh! név alatt futó szolgáltatás keretében.
Ráadásul ha minden a tervek szerint alakul, akkor a konszern kínálatában a közeljövőben megjelennek majd a felújított háztartási eszközök is.
Ha pedig egy ilyen kaliberű szereplő lép be e területre, az alapvetően örökre átírhatja a fehéráru piac játékszabályait.
The post Exkluzív – a MediaMarkt felforgatná a hazai műszaki kereskedelmi szektort appeared first on Forbes.hu.

