Fotó: Youtube.com/ASEAN NCAP OFFICIAL
Érdekes töréstesztet tett közzé az ASEAN NCAP, avagy a délkelet-ázsiai országok járműveinek biztonságáért felelős szervezet. A teszt során ugyanis kiderült, hogy miért tud ennyire olcsó lenni a jutányos áron kínált, belépő kategóriás Neta V villanyautó. Az ugyanis csak egy dolog, hogy még az automata övfeszítőket és az oldallégzsákokat is kispórolták belőle, sokkal fájóbb viszont, hogy az utascella merevsége sem felel meg azoknak az elvárásoknak, amelyeket nagyjából 20 éve minden Európában forgalomba helyezett új autó teljesít.
Érdemes megnézni az alábbi videón az A oszlop alsó részét, amely jelentősen deformálódik, ezzel lényegében rácsukódik a műszerfal és a kormány a sofőrre, valamint az ajtó nyitása is lehetetlenné válik.
Mindez azért is érdekes, mert ezt még Ázsiában sem nézik jó szemmel: az autó az ottani, jóval enyhébb elvárások keretrendszerében is nulla csillagot kapott. Ehhez képest Európában egyes vásárlók a Dacia töréstesztekre is húzzák a szájukat, amikor az érintett modellek tökéletesen megfelelnek a karosszéria merevségét és az ütközéskor működésbe lépő extrákat illetően, csak épp az automata balesetmegelőző rendszerek hiányoznak. Hozzá kell azonban tenni azt is, hogy a kínai modellek között is hatalmas a szórás: bár ez a típus most csúnyán elbukott, a legtöbb Európába is érkező kínai modell a legjobbak között végez a törésteszteken. Igaz, azok nem is 3,9 millió forintnak megfelelő összegbe kerülnek, mint az alábbi Neta V, amelyet az érintett piacokra szántak.