Mivel Nagy-Britannia már nem része az Európai Uniónak így a 2035-ös tilalom sem vonatkozik az országra, amely 10 év múlva megtiltaná a belső égésű motoros autók forgalomba helyezését, hacsak azokat nem valamilyen alternatív, emissziómentes üzemanyag hajtja. Ennek ellenére a szigetország is az említett céldátumot tűzte ki a teljes átállásra, de már 2030-tól jelentős szigorítások jöhetnek. Eszerint a kizárólag benzin- és dízelmotoros személygépjárművek tiltólistára kerülnek, ám a brit Electric Vehicles UK (EVUK) csoport most azért lobbizik, hogy már a következő évtized elejétől betiltsák az új full hibrid gépjárművek forgalomba helyezését, vagyis részükről csak a PHEV és EV hajtáslánc lenne elfogadott az átmeneti 5 éves ciklusban.
“A full hibridek engedélyezése katasztrofális hiba lenne, amellyel nevetség tárgyává tennék a brit kormány világelső zéró emisszió autós politikáját” – nyilatkozta Dan Caesar, az EVUK vezérigazgatója a The Guardiannek. “Ha a lobbistáknak sikerül átnyomnia a full hibrideket, az nagy visszalépést fog eredményezni. Ennek mélyreható következményei lehetnek a születőben lévő elektromos járműiparra és a törékeny fogyasztói bizalomra egyaránt” – tette hozzá.
Nagy-Britanniában jelenleg – a Ford Puma után – a Kia Sportage a második legnépszerűbb modell. Utóbbi full hibrid hajtással is kapható, igaz konnektoros hibridként is hozzá lehet jutni
Andy Palmer, az Aston Martin és a Nissan egykori vezetője is megszólalt a témában, ugyanis jelenleg ő is tanácsokat ad az EVUK-nak. Elmondása szerint a full hibridek még mindig jobb megoldást jelentenek mint a lágy hibridek, viszont ezek olyan technológiát használnak, amely az 1990-es évek második feléhez tartozik. Álláspontja szerint csak a konnektoros (PHEV és EV) gépjárművek az elfogadhatóak az átmeneti időszakban. Egyelőre a brit közlekedési minisztérium vizsgálja a helyzetet, nincs hivatalos döntés.