A Volkswagen közel százezer dolgozója sztrájkol a beígért megszorítások miatt.
Mi történt? Több mint 98 ezer dolgozó sztrájkol a Volkswagen németországi üzemeiben. A gyárbezárások és a bércsökkentés elleni tüntetés hétfőn indult.
A sztrájk kilenc gyáregységet érint, ahol reggel kétórás munkabeszüntetéssel, délután pedig korai műszakzárással tiltakoznak a munkások a tervezett megszorítások és bezárások ellen. Az európai autógyártók jelenleg nehéz időszakot élnek, a magas gyártási költségekhez csökkenő kereslet tartozik.
Háttér. A számítások szerint a német munkabérekkel nem lehet nyereségesen autót gyártani. Emellett az erősödő kínai autógyártás is látványos kiesést okoz, de elsősorban nem az Európába áramló kínai modellek által, hanem azért, mert a hazai piacon elkezdték kiszorítani a nyugati márkákat. (A kínai autóipar felemelkedéseinek okairól itt és itt írtunk.)
A Volkswagen nehéz helyzetét mutatja, hogy a 87 éves történelmük során most merült fel először komolyan a gyárbezárás. Az IG Metall szakszervezet vezetője szerint a Volkswagennek észhez kellene térnie, míg a gazdasági elemzők szerint éppen most zajlik a VW észhez térése.
A szakszervezet a gyárbezárások és a munkabérek csökkentése helyett a bónuszokról lemondással oldaná meg a szükséges megtakarításokat, állításuk szerint ezzel 1,5 milliárd eurót lehetne megspórolni.
The post Ezért bénult meg Európa legnagyobb autógyártója appeared first on Forbes.hu.