A 2021-ben bemutatott RS 3 frissítésével alapjaiban újragondolták a frontrészt. A hűtőmaszk lamellái új grafikát kaptak, de a lökhárító is némiképp átalakult, nem beszélve a lámpatestekről. Utóbbiban a nappali menetfény kockás zászló mintázatot ad ki, viszont 3 további megjelenés is beállítható.
Hátul továbbra is marad a duplakipufogós megoldás, viszont a közlemény szerint funkcionáló diffúzort fentebb húzták. A fotók alapján a lámpatestek változatlanok, viszont a grafikát itt is újragondolták.
Az Audi új kormányt pakolt a ráncfelvarrott RS 3-ba, amelynek a tetejét és az alját is lecsapták, valamint új gombokat helyeztek el rajta, amelyekkel többek között az üzemmódok között is lehet kapcsolgatni. A középkonzolon ugyancsak módosítottak: a váltó a korábbinál is letisztultabb megoldást kapott. Alapáron is RS Sport fotelek kerülnek az autóba, viszont extra pénzért akár kagylóülések is kérhetőek karbon háttámlával.
A motortérben továbbra is a Győrben gyártott 2,5 literes, öthengeres TFSI benzinmotor dolgozik 394 lóerővel, és kerek 500 newtonméteres forgatónyomatékkal. Az RS 3 a márka állítása szerint 3,8 másodperc alatt futja a 0-100 km/órás sprintet, míg a végsebessége (a Carbon Vorsprung csomaggal) 290 km/óra.
Bár az erőforrás nem változott, azért a lemezek alatt is fejlesztettek a mérnökök. A kanyartempó lényegesen jobb lett, illetve az alulkormányzottságra is sikerült megoldást találni az Audi közleménye szerint. Szintén a dinamikus közlekedést elősegítendő az RS 3 mostantól Pirelli P Zero Trofeo R semi-slick abroncsokkal is rendelhető.
A modell fejlődését a számok is alátámasztják. Az előszériás modell az Audi fejlesztő sofőrjével (Frank Stippler) a volán mögött új rekordot állított fel a kompakt autók között a német Nürburgring-Nordschleife aszfaltcsíkon. A közel 21 kilométeres pályán 7 perc 33 másodperc alatt ért körbe az RS 3, ezzel a ráncfelvarrás előtti verziónak több mint 7, míg a korábbi csúcstartó BMW M2-nek bő 5 szekundumot adott.