Goodnight Universe Teszt

Egy felületesnek tűnő kaland, amely mégis inkább mélyen érint, valami ilyesmi a Goodnight Universe című szösszenet

A Goodnight Universe igencsak szokatlan felütéssel érkezik, egy hat hónapos csecsemő bőrébe bújhatunk, akinek titokzatos pszichikus képességei vannak. A Nice Dream (a Before Your Eyes alkotóinak stúdiója) és a Skybound Games közös munkája olyan futurisztikus kalandjáték, amely nem kevésbé ambiciózus, mint megvalósítása. Isaac szerepében kezdjük meg utunkat, amely a családi kötelékek, veszély és a hatalom rejtett dimenzióit feszegeti. Családos emberként nem volt kérdés, hogy erre a címre rá kell mennem, látnom kellett ugyanis mások, hogyan értelmezik egy csodás kis élet belső vívódásait.

A legfontosabb újítás a szokásos kontrolleres megoldás helyett az arc-követő vezérlés. Vagyis csak lenne, ugyanis az jelen pillanatban talán egyetlen platforomon sem működik, talán csak PC-n, a többiek majd valamikor megkapják ezt a javítást. Tehát a Goodnight Universe általunk a tesztre használt PS5 változat ezt az aspektust nem tárta fel. A gameplay forgatókönyve szerint Isaac pszichikus képességeit arcunk mozgásával irányítjuk: pislogással fénykapcsolókat kapcsolunk ki, fejét megcsóválva rejtett erőket fejtünk fel, és azáltal, hogy becsukjuk a szemünket, az Isaac képes belső monológok hallgatására. Ez a mechanika nem csupán gimmick, valóban varázslatos érzés lehet, amikor saját arckifejezésünkkel formáljuk a játékvilágot. Hatalmas ziccer volt, hogy ezt kihagyták, le is vonok érte egy pontot az értkelésnél. A kb. 4-5 órás játékidő során azonban konzisztensen végigmegyünk ezen az innovatív vezérlési rendszeren, amely lehetővé teszi a klasszikus kontroller használatát is, mint “opcionális” vagy egyedüli lehetőség.

Isaac története bonyolultabb és mélyebb, mint ahogy az első blikkre tűnik. A csecsemő felfedezi, hogy képes a családja gondolataiba betekinteni, hallhatja apja titkon forrongó pszichés harcait a munka ellen és a szülőségről táplált gondolatait. Segítségével nyalábként próbálja könnyíteni a család terheit, telekinetikus képességeivelházimunkát végez el, és telepátiájával érzelmi támogatást nyújt. Azonban ezzel párhuzamosan egy titokzatos tudományos laboratórium fenyegeti Isaac szabadságát, egy olyan vállalat, amely Isaac különleges képességeit szeretné kihasználni. Ez az ellentét, amey a Goodnight Universe sztoriját végigkíséri, a család megsegítésének vágyától az önmaga megmentésig, teremtik meg a játék jellegzetes feszültségét.

Lewis Pullman Isaac alakítása messze nem hétköznapi szinkronizálás. A teljes szinkronmunka, amely Kerri Kenney-Silver, Al Madrigal és Timothy Simons vezetésével készült, rétegzett, érzelmes élményt nyújt. Isaac „hangja” nem csupán hétköznapi beszéd, hanem csecsemő hangok, amelyeket Terry Messex, a stúdió munkatársa, vett fel saját kislányával játszva. Ez az ötletetes választás még több humort és érzelmet csempész az amúgy is elég szentimentális játékba. A sztoribeli elágazások is érdekesek bár az Issac útja egy irányba fut ki, de a játékos döntések hatással vannak az események sorrendjére, és az epilógus több variációban valósulhat meg. 

Végeredményben a Goodnight Universe ambiciózus próbálkozás a mesélés és az innovatív vezérlés szintézisére, reméljük hamarosan a technikai feltételek is adottak lesznek ehhez. A játék azáltal, hogy egy hat hónapos perspektíváját kínálja, egyedi érzelmi hullámvasútra hív, amely a legtöbb kalandjátékban elérhetetlen. Ez az ambícióból és az ellentmondásos megvalósításból szövődött történet azt mutatja, hogy Skybound és Nice Dream nemcsak a múlt szellemeit idézik fel, hanem egyedi, futurisztikus utat nyitnak a narratív videojátékok számára.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő: Nice Dream
Kiadó: Skybound Games
Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series S/X, Nintendo Switch

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed