Egy évvel ezelőtt rukkolt elő a Mazda az Iconic SP tanulmánnyal, ami nem ragad meg ebben a státuszban, hamarosan a szalonokban is viszontláthatjuk. A forma hozza a legújabb hármason is megjelenő dizájnt, a legömbölyített, élek nélküli karosszéria olyan érzést kelt, mintha egyetlen tömbből faragták volna, az autó lapossága miatt ez itt még jobban érvényesül.
Az “ikonikus” Mazda az RX-7 és az RX-8 utódjának tekinthető, habár a japánok elejtettek egy megjegyzést, miszerint a méret az MX-5 szintjére is csökkenhető. A hajtáslánc még titkos, de a pletykák szerint az MX-30-hoz hasonlóan ez is egy hatótávnövelős villanyautó lesz. Állítólag a kétkamrás Wankel erőforrásra kizárólag generátor szerepet osztanak, a kerekeket nem fogja hajtani. A teljesítmény 370 paripa lehet, ami az 1450 kilós tömeghez viszonyítva nem rossz érték.
Mindig öröm egy új sportautó bemutatása, mivel manapság ez egy elég elhanyagolt kategória. A Mazda persze nem fordíthat hátat az alternatív hajtásnak, de mindent megtesznek azért, hogy ebben a korszakban is egy vezetési élménnyel teletömött, igazi sportautót tarthassanak a kínálatban.