Még idén belép online piacterével a lengyel Allegro Magyarországra, és ránk szabadítja három ország akár százötvenezer e-kereskedő partnerét.
Már biztos: idén Magyarországon is elindul az Allegro. A lengyel online piactér a hetekben kezdett el kommunikálni kereskedőpartnerei felé a 2024-es magyar rajtról. Pontos dátumot még nem közölt a cég, de a Forbes.hu-hoz olyan piaci pletyka is eljutott, hogy már szeptemberben élesedhet az Allegro.hu.
Több jel is arra mutat, hogy nem elképzelhetetlen a szeptemberi start.
Az Allegro.hu-n már most ez az üzenet fogad: „Az egyik legnagyobb európai online áruház Magyarországra érkezik.”
Az Allegro augusztus 19-ével lehetővé tette a lengyel platformon kereskedők számára, hogy akik a helyi piacon kívül a cseh és szlovák piacra is szállítanak, Magyarországra is listázhassák termékeiket.
Varsóban és Prágában több olyan álláshirdetést is futtatnak, ahol javában keresik a magyarul profin tudó szakembereket.
Adná magát, hogy a piactér még a black friday és a karácsonyi szezon előtt elinduljon nálunk. Ez kiemelt időszak az e-kereskedelemben, alaposan felforgathatja a piacot egy újabb régiós titán.
150 ezer kereskedő, több százmillió termék
A magyar terjeszkedést több éve pletykálják, a cég végül 2023-ban jelentette be, hogy hamarosan belépnek hozzánk, valamint a horvát és szlovén piacra is, legkésőbb két éven belül. Az Allegro tavaly indult el Csehországban is, idén pedig Szlovákiában.
Százötvenezer kereskedőpartner több százmillió termékét kínálják a régióban, papíron tehát brutális a kínálata, persze csak ha adott kereskedő minden Allegro-országban elérhetővé teszi termékeit.
Az Allegro tulajdonképpen már jelen van Magyarországon, de nem az eredeti márkájával, 2021-ben vásárolták ki cseh tulajdonból a Mall csoportot. A Mall.hu webpláza a GKID 2023-as listája szerint a tizenötödik legnagyobb forgalmú webshop Magyarországon.
Kis színes
Információs anyagaiban a lengyel piactér tízmillió új potenciális ügyfelet ígér a náluk kereskedő eladóknak a magyar piacra lépéssel. Enyhén megmosolygtató PR-duma, a valóság ezzel szemben, hogy a GKID év eleji riportja szerint itthon 2023-ban 3,9 millióan rendeltek online. Igaz, 2024 első negyedévében háromszázezerrel nőtt ez az adat, természetesen a Temu-hatás miatt.
The post Hamarabb megérkezik hozzánk Kelet-Európa Amazonja, mint gondolnád appeared first on Forbes.hu.