Hat év börtönre és hat év közügyektől eltiltásra ítélte a Zalaegerszegi Járásbíróság azt a T, Miklóst, aki Jézus reinkarnációjaként élt luxuséletet. A férfi milliókat csalt ki emberektől azzal, hogy „gyógyító és lelket mentő mesternek” adta ki magát.
A Zalai Törvényszék a lapunknak küldött közleményében azt írta, hogy a férfi 300 ezres pénzbüntetést kapott, és kötelezték a közel 19 millió forintos kár és annak kamatainak a megfizetésére is. Az ezeket meghaladó polgári jogi igényeket egyéb törvényes útra utasította.
A vádirat szerint T. Miklós évtizedeken keresztül spirituális, energiával gyógyító mesternek adta ki magát. „Betegeit, tanítványait” csoportos foglalkozásokon és egyénileg is fogadta. „Tanításai” során a feltétel nélküli szeretetről, Istenről, a Megváltóról, a földi hívságok levetkőzéséről, az anyagi javak megvetéséről, a testi és lelki megtisztulásról, a szerénységről, az odaadásról és a mások iránti önzetlen áldozatról, a testiséget jelentő vágyak távoltartásáról beszélt. „Követői” naiv, a pénzügyekhez nem értő, az anyagi javakat megvető embernek ismerték meg.
A személye köré csoportosuló, gyógyításra, lelki útmutatásra, tanításra vágyó emberek – különböző helyszíneken, így pl. Zalaegerszeg Jánkahegyen, Böhönyén, Nagylengyelben, Nagykanizsán, Pécsett, Budapesten és különböző Somogy megyei településeken fokozatosan közösségekbe olvadva – elköteleződtek a magát Jézus inkarnációjaként feltüntető, ekként „gyógyító és lelkeket mentő mester” tanításai iránt, aki az őt látogató személyek bizalmába férkőzve, velük érzelmi függőséget teremtve nem csupán életelveiket, de életvitelüket, pár- és pályaválasztásukat, anyagi vonzatú döntéseiket is önkényesen igazgatni, befolyásolni kezdte.
Igehirdetése arra inspirálta követőit, így a későbbi áldozatait is, hogy nemes és önzetlen okok alapján, a Miklós által konkrétan megjelölt, jellemzően jótékony vagy a terhelt életét előbbre vivő célokra különböző összegeket adományozzanak, vagy adjanak át neki, nem is sejtvén, hogy a terhelt ezeket nem jótékony célokra fogja felhasználni, hanem a luxus életvitelére és céljaira fordítja majd.
T. Miklós 1996-ban ismerkedett meg egy Libanonban élő, jómódú orvosnővel, akivel hamarosan bizalmas viszonyba került. A nőt elvarázsolta a férfi tevékenysége, a tanításai hatása alá került. Ezen oknál fogva kezdetektől bőkezűen támogatta őt, legyen szó akár libanoni nyaralásáról, energetizáló erőt segítő drágakövek – gyémánt, smaragd –, kristályok, ékszerek, cipők, órák ajándékozásáról, vagy egyéb anyagi segítségnyújtásról, amiket a kamu Jézus kért.
2012 tavaszán a férfi azzal az ötlettel állt elő egy teskándi kezelés alkalmával, hogy a nő fektessen be egy petrikeresztúri ingatlanba. Az asszony naivitását és a magyar jogszabályok ismeretének hiányát kihasználva rávette őt, hogy adjon a részére egy meghatalmazást, ami alapján helyette és a nevében intézni tudja az ingatlanügyletet.
A férfi később ismét anyagi jellegű segítséget kért az éppen Magyarországon, Fonyódon tartózkodó nőtől. Azzal fordult a hozzá, hogy szüksége lenne 40 ezer euróra jó célra, melyet titokzatosan akkor még nem tárt fel. Arra kérte a nőt, hogy az ismerőse számlájára utalja át a fenti összeget, mivel ő rendelkezik EUR számlával. A nő 2012 júliusában el is utalta a megjelölt devizaszámlára a pénzt. Az ismerős felvette a számlájáról a pénzt, majd átadta a Miklósnak, aki ezt követően azt állította nőnek, hogy az összeget arra kívánja fordítani, hogy Cipruson is beindíthassa a gyógyító-tanító tevékenységét és majd apránként majd törleszti a pénzt. Valójában azonban nem állt szándékában ilyen tevékenység beindítása Cipruson, s csak az áldozata pénzére utazott.
Közel négy évvel később a férfi ismét segítséget kért a nőtől. Mivel tudta, hogy van egy egyedileg készített, nagy méretű, kétféle 18 karátos aranyból készült medálja a hozzá tartozó lánccal, arra kérte a nőt, hogy küldje el neki, mert az érte kapott pénzt gyermektáborozásra akarja fordítani. A nő el is küldte neki az ékszert.
Valójában a férfi nem szervezett tábort a gyerekeknek, korábban kizárólag a Marcali Gyermekotthont támogatta évekkel korábban azzal, hogy 8-10 gyermeket egy-egy napra fogadott egy Böhönyén található faháznál, ahol napközbeni elfoglaltságot biztosított a gyermekeknek. A férfi ismét átrázta a nőt, hogy a saját kiadásaira költse a pénzt. De egy másik benne fenntartás nélkül hívő nőt is átvert ötmillióval.
T. Miklós 2003-ban ismerkedett össze egy újabb nővel, és annak családjával. Hamarosan szoros, bizalmi viszonyba kerültek vele, így az adományok mellett felajánlották számára a budapesti és nagylengyeli ingatlanjukat, hogy ott tartsa a foglalkozásait.
A nő családja a kamu Jézus legfőbb „ügyintézőjévé” vált, számtalan intézni való kapcsán voltak a segítségére. Az idő múltával a férfi már kezdett visszaélni a család segítőkészségével, így nem csupán az volt az elvárása tőlük, hogy a különböző ügyek intézése kapcsán a rendelkezésére álljanak, de anyagi jellegű szívességet is rendszeresen kellett tenniük a számára, ebben a körben például bevásárlások intézése, nyaralások finanszírozása, sőt kedveskedő ajándékok vásárlása említendő meg. 2015 tavaszán azzal fordult a vádlott az asszonyhoz, hogy hánykódik a világban, nincs háza, nincs otthona, ezért segítséget kért az általa kinézett, nagylengyeli ingatlan megvásárlásához.
Némi unszolást követően a nő- abban a hiszemben, hogy a férfinek valóban nincs saját ingatlana, egyébként pedig felebaráti kötelessége a segítségnyújtás, hét évvel ezelőtt felvett tízmilliót és azt átadta a vádlottnak.
A férfi a jótékonykodás fontosságát hangsúlyozta a követői körében. Többször is adománygyűjtést kezdeményezett a közösségében konkrét, rászoruló személyek javára, az így megszerzett összegeket azonban saját céljaira fordította. A vádlott 16 embernek (akik jellemzően 2 -20 ezer forint közötti összegeket adományoztak), három alkalommal, összesen 414 ezres kárt okozott.
2017 szeptembere és 2018 májusa között T. Miklós 900 ezret csalt ki így a férfitól, amit nem adott tovább a rászorultaknak, hanem a saját megélhetésére fordította. Az egyik női áldozata hosszú időn keresztül rendszeresen látogatta a terhelt foglalkozásait, amelyekért jelentős összegeket is fizetett. 2018 nyarán azonban több sértett tudomására jutott, hogy a “tanító” csak kihasználta a köréje csoportosuló embereket, s ennek érdekében megpróbálták anyagilag elszámoltatni a férfit.
2019 májusban a sértett nő (aki időközben elhunyt) és egy férfi ismerőse megpróbálták személyesen felvenni a kapcsolatot T. Miklóssal a lakóhelyén. A „mester” nem nyitott ajtót a nőnek, hanem helyette autóval igyekezett elhagyni az ingatlant, amikor azonban észrevette az autóban ülő kísérőt szidalmazni kezdte, rángatta az autó ajtaját és fenyegetőzni kezdett. A férfi ijedtében belülről bezárta a gépkocsit, majd hívta a segélyhívót. Időközben a “mester” felhagyott a cselekménnyel és elhagyta a helyszínt. T. Miklós tárgyaláson elismerte, hogy hangoskodott, de az erőszakos fellépést tagadta.
A bíróság összesen 23 rendbeli cselekményben mondta ki bűnösnek a férfit. A bíróság hangsúlyozta: a vallásszabadság egy alapvető emberi jog, de ha ez együtt jár azzal, hogy az ember áldozattá válik, erkölcsileg és anyagilag kihasználják, az már bűncselekmény.Ebben a csalássorozatban pedig több áldozat is a szekta szót használta a vallomásaiban.
A férfi nemcsak a csalárd szándékot, hanem a pénzösszegek átadás-átvételét tagadta. Az mondta, sohasem követett el bűncselekményt, erkölcsileg, morálisan és anyagilag tönkre akarják tenni. Hangsúlyozta: nem fogadott el pénzt, maximum útiköltséget adtak neki borítékban. Ezzel szemben több esetben mások is tanúi voltak a nagyobb pénz, illetve érték átadás-átvételnek, voltak pénzfelvételi bizonylatok, üzenetek, amelyek ellentmondtak annak, amit a férfi állított.
– közölte a törvényszék.
A tanúk egybehangzó vallomásai megerősítettek egy-egy vádpontot, egymástól függetlenül ugyanúgy mondták el a történteket, adták meg az összegeket, s az adományok tekintetében is egyezően nyilatkoztak.
T. Miklós is hasonlóan élt, a körülötte lévőket elszigetelte, szavait pedig úgy forgatta, ahogy azt a helyzet, illetve az érdeki megkívánták.
A bíróság enyhítő körülményként értékelte a terhelt büntetlen előéletét, a jelentős időmúlást, kisebb súlyban a kár megtérülését (amely nem közvetlenül a vádlott révén történt). Súlyosító körülmény volt a folytatólagos elkövetés és a hosszú éveken át tartó gátlástalan elkövetési mód, hogy a férfi mások jóindulatát, segítő szándékát kihasználva követte el a tetteit.
Az ítélet nem jogerős, az ügyész három nap gondolkodási időt tartott fenn, a sértettek képviselője tudomásul vette, a védő fellebbezést jelentett be.
The post Hat évet kapott a gátlástalan zalai férfi, aki Jézus reinkarnációjaként élt luxuséletet first appeared on 24.hu.