Az akkumulátoros modellek előtt még nem volt igazi relevanciája a hatótávnak, egy gyors tankolást senki sem érzett akkora tortúrának, hogy ezzel vásárlókat lehessen becsábítani a szalonba. Az elektromos korszakkal előtérbe került a megtehető kilométerek száma, ami komoly vonzerőt jelent.
Az új rekordot jelenleg a Roewe birtokolja, bár nem egy elektromos autóval, hanem egy konnektoros hibriddel. A Roewe és a Rover közötti hasonlóság nem véletlen, a brit márka 2005-ös csődje után a 25 és 75 típusokat megszerezte a SAIC, viszont a nevet nem nekik, hanem a Fordnak adta el a BMW, ezért a kínaiak koppintottak. De ez már történelem, a kínai autóipar kinőtte azt a korszakát, hogy nyugdíjazott európai típusokat gyártsanak.
A Roewe D7 tavaly óta készül, a középkategóriás négyajtós 4,89 méter hosszú, elektromos és plug-in hibrid verzióban rendelhető. A belső égésű erőforrás 1,5 literes, ami önmagában 112 lóerős, a hatásfoka 43%, ami igen jónak mondható. Ezt egészíti ki egy 204 lóerős villamos egység. A gyári adatok szerint nagyjából 1400 kilométer a hatótáv, ha valaki teljesen feltöltött akkuval és tele tankkal indul útnak. Ezzel szemben a D7 2208 kilométert teljesített, amit a Guiness is hitelesített.