Hétmilliárdba került, de végül csak 164 ezren látták Rákay Philip Petőfi-filmjét

Az Átlátszó csütörtökön megjelent részletes cikkében végignézte, hogy az elmúlt tíz évben hogyan alakult a magyar filmipar a finanszírozás, a bevétel és a nézettség mentén.

A lap újságírói végül több, az NFI által publikált táblázat, illetve a Filmforgalmazók Egyesületének a nézőszámokat nyilvántartó adatbázisának segítségével meglepő következtetésekre jutottak: eszerint ebben az időszakban 119 film kapott állami támogatást, 84 pedig állami támogatás nélkül készült el.

Az írás rámutat: Rákay Philip és Szente Vajk Most vagy soha! című Petőfi-filmje a valaha készített legdrágább film, hiszen inflációval korrigálva végül 7,3 milliárdot költöttek el rá – a költségvetés korrekció nélkül 7,022 milliárd volt, a hatmilliárdos tervvel ellentétben.

Az NFI által támogatott filmek költségvetését sorba rendező listán a második helyet egyébként a Hadik (3,68 milliárd), a negyediket a Kincsem (2,919 milliárd), az ötödiket a Blokád (2,212 milliárd) foglalja el, a tizedikre pedig épp becsúszott az Elk*rtuk (1,437 milliárd).

A nézettségi adatok a nagy összegek ellenére nem alakultak épp jól: a Most vagy soha! a számos ingyenes vetítés, illetve iskolai kötelezővé tétel ellenére csak a kilencedik helyet foglalja el a sikerlistán: 164 660-an látták, és inflációval korrigálva is csupán 334 milliós bevételt hozott.

A szintén állami támogatással született, Oscar-díjig jutó Saul fia ugyanezen lista szerint 267 394, a független Futni mentem 363 545, a Valami Amerika 3 372 866, a Kincsem pedig 456 666 jegyvásárlót vonzott – utóbbi adat közel egymilliárdos bevételt jelent, ami még mindig csak törtrésze volt a 4,8 milliárdos gyártási költségeknek, de az arány mégiscsak egészségesebb.

The post Hétmilliárdba került, de végül csak 164 ezren látták Rákay Philip Petőfi-filmjét first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed