Nem olyan régen ebben a stúdióban járt egy Magyar Gyorsulási Szövetség nevű szervezetnek a képviselője. Nagyon egyszerűen fogalmazva, ilyen szervezet nem létezik
– mindezt Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke mondta március közepén, amikor az ATV-n vendégeskedett. A helyzet pillanatok alatt odáig fajult, hogy az említett gyorsulási szövetség első embere, Kurtyán Ferenc nyílt levélben szólította fel lemondásra Szujót.
„Javaslom, hogy ne velünk foglalkozzon, hanem a saját szervezetével. Önt nem azért választotta az MNASZ tagsága, hogy szétverje mindazt, ami a sportágakból még talpon maradt, vagy elvegye a konyhapénzből autót építő amatőrök kedvét és lehetőségét a sportgyakorlástól, de azért sem, hogy TV-adásban más, Önök által el nem ismert sportszövetségek hitelét rontsa” – olvasható a lemondásra felszólító írásban.
Bár külső szemlélőként úgy tűnhet, hirtelen ugrottak egymásnak a felek, a valóságban a vita már régóta folyik a háttérben.
Már az MNASZ 2006 környékén regnáló elnöke, Ferjáncz Attila is bajuszt akasztott a gyorsulási és driftversenyeket szervező Kurtyánnal, mivel a sporttörvény 65.§ (4) bekezdése szerint „Kizárólag a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem)”. Márpedig az autóversenyek – legyen az drift vagy gyorsulási – ilyenek. Akkor is, ha
- azokat bizonyos értelmezések szerint szabadidős tevékenységként és hobbi címen, saját családi költségvetésből, közutakon végzik,
- de akkor is, ha – mint a Kurtyán féle MGYSZ – a tököli reptéren, a versenyzőktől nevezési költséget szedve, a nézőknek jegyet értékesítve, saját szabályrendszer és versenybírók alkalmazásával szervezett eseményeken szívják magukba az aszfalton elfüstölő gumi szagát.
The post Hogy Szujó Zoltánt lemondatnák, az csak a jéghegy csúcsa az autósportosok vitájában first appeared on 24.hu.

