Hogyan befolyásolja napi másfél óra képernyőidő egy kisgyermek fejlődését?

Egyre több kutatás hívja fel rá a figyelmet, hogy a telefon és a távirányító nem kisgyermekek kezébe való eszközök, pláne nem kétéves kor alatt. Korábban beszámoltunk róla, hogy példaként a svéd hatóságok azt tanácsolják a szülőknek, ne engedjék két év alatti gyermekeiket tévé, okostelefon és számítógép képernyője elé, mert az az alvászavar, figyelem- és koncentrációs problémák, valamint a magatartással és viselkedéssel kapcsolatos gondok mellett még számos egészségügyi hátránnyal járhat. Most a Telegram ír egy új tanulmányról, amelyet az új-zélandi Canterbury Egyetem tudósai készítettek a témában, és ugyancsak nem azt a nevelési elvet erősítik, hogy „legalább addig sem sír a gyerek, amíg nyomkodja a telefont”.

A kutatás során a szakemberek több mint 6000 gyermeket követtek nyomon kétéves kortól nyolcéves korig, hogy megvizsgálják, milyen hatása van, ha a korosztály számára előírt napi egy óránál nem töltenek több időt a képernyők előtt. Az eredmények azt mutatják, hogy azok a gyerekek, akik naponta több mint 90 percet töltöttek közvetlenül képernyő előtt, nyolcéves korukra átlag alatti eredményeket értek el a szókincs, a kommunikáció, az írás és a számolás terén. Emellett nagyobb valószínűséggel játszottak egyedül, kevésbé kedvelte őket a többi gyermek, kevésbé voltak figyelmesek és kevésbé osztották meg a játékaikat. Azok a gyerekek, akik több mint két és fél órát töltöttek képernyő előtt, még rosszabbul teljesítettek. Ezzel szemben azok a társaik, akik a nemzetközileg ajánlott napi egy óránál kevesebbet használtak digitális eszközöket, négy- és nyolcéves korukra jobb nyelvi készségekkel, magasabb iskolai átlaggal és kevesebb viselkedési problémával rendelkeztek, valamint az átlagnál szociábilisabbak voltak.

A kisgyermekkori képernyőidő előrejelzi, hogy a gyermekek milyen készségekkel érkeznek az iskolába, és a képernyőhasználat utóbbi években tapasztalt drámai növekedése részben magyarázatot adhat arra, hogy miért csökkent az iskolaérettség az elmúlt években

– mondják a kutatók.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nemzetközileg elfogadott iránymutatásai azt javasolják, hogy kétéves kor alatt ne töltsenek képernyő előtt időt a gyermekek, 2 és 5 éves kor között pedig kevesebb mint napi egy órát. Mindeközben a jelenlegi kutatások következetesen azt mutatják, hogy a kétévesek 80 százaléka és a háromévesek 95 százaléka nemzetközi kitekintésben az ajánlott mennyiség felett tölt időt digitális eszközök használatával.

The post Hogyan befolyásolja napi másfél óra képernyőidő egy kisgyermek fejlődését? first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed