Hogyan írj olyan tartalmakat, amiket nemcsak a Google szeret, hanem az olvasók is?

A keresőbarát tartalmak készítése már rég nem arról szól, hogy az adott kulcsszót minél többször bele kellene erőltetni a szövegbe. Ugyanis a robotizált tartalmak erősen rombolják a felhasználói élményt, amit sem a Google, sem az olvasók nem néznek jó szemmel. Hogyan írj valóban kereső- és olvasóbarát tartalmakat? Mutatjuk!

Alakíts ki precíz szövegstruktúrát!

Mielőtt hozzálátnál a különböző bekezdések megírásához, először is tervezd meg a tartalom felépítését. Gondold végig, hogy az adott témával kapcsolatban mire kíváncsiak az olvasók, és építsd fel lépésről lépésre az alcímek, illetve a hozzájuk tartozó bekezdések sorrendjét is.

Így egyrészt megkönnyíted a Google-robotok feltérképezési munkáját, másrészt az olvasók is örülni fognak, ha átlátható tartalmakkal találkozhatnak. Az alcímekbe pedig helyezz el releváns kulcsszavakat, hogy a keresőoptimalizálás terén is jeleskedj.

Tördeld megfelelően a szöveget!

A túl hosszú szövegblokkok látványa rendkívül demotiváló az olvasást illetően, ezért készíts inkább rövidebb, kb. 4-6 soros bekezdéseket. Ugyanis a látogatók sokkal szívesebben olvasnak el például 2×5 sornyi bekezdést, mint egy hosszú, 8 vagy akár 10 sorból álló szövegrészletet. Arra viszont figyelj, hogy a bekezdések koherensek legyenek, és egy fontos gondolatmenetet ne szakíts meg tördeléssel.

Hogyan olvasnak napjainkban a felhasználók?

Leginkább átfutó olvasással, azaz egy tartalmat nem A-tól Z-ig olvasnak, hanem görgetés közben keresik és választják ki a számukra fontos bekezdéseket. A SEO szövegírás során tehát arra is fontos figyelni, hogy a weboldalra érkezők minél hamarabb megtalálják azt a részt, amiért jöttek.

Tartsd szem előtt, hogy elsődlegesen az emberek számára kommunikálsz!

A tartalom szempontjából fontos kulcsszavakat igyekezz minél természetesebb módon beépíteni a szövegbe. Szerencsére a Google már kifejezetten jól olvassa a tartalmakat, ezért nem mindig muszáj karakterpontosan használni a kifejezéseket. Például a “magnézium mire jó” kulcsszóra akkor is TOP helyezéseket érhetsz el, ha a sokkal jobban hangzó “mire jó a magnézium” kérdésre optimalizálod a tartalmad.

A szöveg legyen kellően hosszú, de sallangoktól mentes

Hány szavas legyen egy szöveg? Erre a kérdésre nincs egzakt válasz, hiszen az ideális hosszúság a témakörtől és a konkurensek által közzétett tartalmak terjedelmétől is függ. A szöveg legyen olyan hosszú, hogy részletesen kifejtse a kulcsszóval kapcsolatos tudnivalókat, de fölöslegesen nem kell szaporítani a szavakat.

Egy szakmailag korrekt 500-700 szavas cikk sokkal jobban teljesíthet, mint egy töltelékszavakkal teletűzdelt 1500 szavas tartalom. Ha biztosra szeretnél menni, akkor vonj átlagot az első 10 találat hosszúságából, vagy írj olyan hosszú szöveget, mint amilyennel a legelső találat rendelkezik. Próbáld meg azt is kitalálni, hogy mi az, amit még pluszban hozzátehetnél a témához.

Kérj bátran segítséget a profiktól!

A szövegeidet akár egy SEO ügynökség és egy lektor segítségével is ellenőrizheted. Így maradéktalanul megfelelhetsz a keresőoptimalizálással kapcsolatos iránymutatásoknak, ráadásul a helyesírást tekintve is kifogástalan munkát rakhatsz le arra a bizonyos asztalra. Egy idő után pedig már önmagadtól is pontosan tudni fogod, hogyan kell egy sikeres tartalmat előállítani.

Állíts össze egy listát a szakértőktől szerzett tapasztalataid alapján!

Így pontosan összeszedheted, hogy mire is kell figyelni a tartalmak készítése során. Ez az ellenőrző lista pedig mankóként fog szolgálni számodra a szövegek írása előtt, közben és után is, ha bármivel elakadnál.

Habár a blog készítés SEO elvek mentén kell, hogy történjen, de ez nem jelenti azt, hogy a valódi olvasók igényeinek ne kellene eleget tenni. Ha keresőoptimalizált szöveget szeretnél készíteni, fogadd meg bátran a fenti tanácsokat, hiszen csakis nyerhetsz velük. Publikálás előtt pedig mindig olvasd át alaposan a szöveget, illetve kérd ki mások véleményét is, hogy végül biztosan egy kereső- és olvasóbarát tartalommal hasíthass a Google-ben.

The post Hogyan írj olyan tartalmakat, amiket nemcsak a Google szeret, hanem az olvasók is? appeared first on Naturahírek Magazin.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed