Hyrule Warriors: Age of Imprisonment Teszt

Új Legend of Zelda játék a láthatáron, amiben végre tényleg Zeldával suhinthatunk oda a rossz arcoknak, teszteltük a Hyrule Warriors: Age of Imprisonmentet.

A Nintendo és a Koei Tecmo közös projektje, a Hyrule Warriors: Age of Imprisonment egyedülálló módon ötvözi a musou játékok addiktív harcrendszerét a The Legend of Zelda univerzum gazdag történetmesélésével. A 2025 novemberében megjelent, kizárólag Nintendo Switch 2-re elérhető címről elmondható, hogy nem csupán egy újabb spin-off, hanem a sorozat eddigi legambiciózusabb és legjobban kivitelezett darabja, amely egyértelműen a széria csúcspontját jelenti.​ Alanyunk legnagyobb újítása, hogy teljesen kanonikus történetet mesél el, amely a Tears of the Kingdom eseményeit alapozza meg. A játék a Hyrule Királyság alapításának idejére és a Bebörtönzési Háborúkba vezeti vissza a játékosokat, amikor Zelda hercegnő véletlenül az időben utazva a múltba kerül, és aktív részese lesz a Ganondorf elleni küzdelemnek.​

A narratíva pontosan kitölti azokat az űröket, amelyeket a Tears of the Kingdom csak futólag említett, és bár a fő fordulópontok már ismerősek lehetnek, a karakterek mélyebb kidolgozása – különösen Rauru király és Mineru esetében – valóban értékessé teszi a történetet. A játék befejezése közvetlenül a Tears of the Kingdom eseményeibe torkollik, ami a rajongók számára különösen megható pillanatokat eredményez. Míg az Age of Calamity alternatív idővonalat kínált, ez a cím a franchise „hivatalos” történetének része, és ezt a felelősséget teljes komolysággal kezeli.​

A harcrendszer az Age of Calamity alapjait építi tovább, de számos újítást vezet be, amelyek még taktikusabbá teszik a játékmenetet. A Sync Strikes bevezetése az egyik legszembetűnőbb változás amikor két karakter egymás közelében tartózkodik és mindkettő speciális mérője feltöltődött, kombinált támadásokat hajthatnak végre. A Hyrule Warriors: Age of Imprisonment karakterei most egyedi Unique Skills képességekkel rendelkeznek, amelyekkel az ellenfelek speciális támadásait lehet megszakítani. A megfelelő időzítéssel kivédett támadások gyenge pontot fednek fel az ellenségen, amit kihasználva hatalmas károkat lehet okozni. Ez a rendszer sokkal több gondolkodást követel, mint a korábbi „gombpüfölő” stílus.​ A Zonai eszközök integrálása szintén zsenális megoldás. Minden karakter felszerelhet két ilyen eszközt, az időzített bombáktól a különféle elemi fegyverekig, amelyek szabadon cserélhetők még harc közben is. Az eszközök energiát fogyasztanak, de azonnal újratölthetők akkumulátorokkal. Az elemi reakciók kihasználása kulcsfontosságú: például a víz eltávolítja az ellenségeket védő iszapot, a szél örvények pedig kombinálhatók tűzzel vagy villámmal pusztító tornádók létrehozásához.​

A játék 19 játszható karakterrel büszkélkedhet, akik közül 11-et a kampány során oldhatunk fel, míg a maradék 8-at az opcionális küldetések teljesítésével szerezhetjük meg. A lista főbb alakjai közé tartozik Zelda hercegnő, aki ezúttal Zonait kardot forgat és fény-alapú képességekkel rendelkezik, Rauru király a fénylándzsájával, Mineru, aki Zonai gépeket irányít és kerekes szerkezeteken robog át a csatatéren, valamint az öt bölcs: Qia, a Zora királynője, Agraston, a Goron vezér, Raphica, a Rito főnök, Ardi, a Gerudo harcos, és a titokzatos Knight Construct.​​ Külön említést érdemel Calamo, a Korok, aki Hyrule gyümölcseit használja elemi támadásokhoz, aki egyértelműen a játék egyik legkreatívabb és legszórakoztatóbb karaktere. Minden karakter egyedi játékstílust kínál: Mineru építőelemeket idéz meg, Qia vízen „úszik” a levegőben, míg Agraston tűzgolyóként gördül át az ellenségeken.​

Az egyik legnagyobb előrelépés a Switch 2 hardverének kihasználása. A játék 60 fps-t céloz meg single player módban, és bár előfordulnak kisebb visszaesések különösen intenzív jelenetekben, ezek alig észrevehetők. A kooperatív mód 30 fps-en fut, de még ez is stabil és sima élményt nyújt.​ Az ellenségek száma a képernyőn egészen impresszív, és a részletgazdagság is pofás. A Tears of the Kingdom menürendszere, UI elemei és térképe tökéletesen replikálva jelennek meg, ami otthonos érzést kelt a játékban. A híres Hyrule-i helyszínek, a Lanayru mocsarak, a Halál-hegy, a Gerudo sivatag, sőt még a Mélységek is, gyönyörűen kidolgozottak.​ A szinkron és a zenei aláfestés is kiemelkedő minőségű, a Zelda-sorozat ikonikus dallamaival és karakteresen előadott párbeszédekkel.​

A kampány combosabb történeti küldetéseket kínál, amelyek igazi Zelda-hangulatot árasztanak. Ezek mellett számos opcionális kihívás, mellékfeladat és egyéb felfedeznivaló vár ránk, ami jelentős újrajátszhatósági értéket ad. A nehézségi szintek valóban próbára teszik a játékosokat, és kreatívabb taktikákat követelnek.​ A kampány mellett megjelennek az úgynevezett Flight Mode küldetések is, ahol a Mysterious Construct repülőgép formájában Star Fox-stílusú rail shooter szakaszokat játszhatunk az Égi-szigetek között. Ezek kellemes színfoltot jelentenek, bár több ilyen küldetés is jól jött volna.​

A Hyrule Warriors: Age of Imprisonment főbb problémái, hogy a pályák felépítése még mindig meglehetősen egyszerű és ismétlődő: folyosók és nyílt terek váltakoznak, stratégiai mélység nélkül. A küldetések során általában ugyanazokat a célokat kell teljesíteni, erős ellenségek legyőzése, őrhelyek elfoglalása, ami a kampány végére kissé monotonná válhat. Ennek ellenére a harci rendszer mélysége és a karakterek változatossága ellensúlyozza ezt a problémát.​ A fejlesztési rendszer nagyban hasonlít az Age of Calamity megoldásaira. A Zonai acélt felhasználva szintelhető a karakterek felszerelése, amelyekhez különleges pecséteket (Seals) lehet csatolni, egyedi bónuszokért. A térképen különböző régiók felszabadítása új kihívásokat és lehetőségeket nyit meg, az összegyűjtött erőforrások pedig létesítmények fejlesztésére és karakterek erősítésére használhatók. 

A Hyrule Warriors: Age of Imprisonment a musou műfaj eddigi legjobb darabja, amely tisztelettel bánik a Zelda franchise-zal, miközben friss és szórakoztató játékélményt nyújt. A kanonikus történet, a továbbfejlesztett harcrendszer, a megfelelő technikai teljesítmény és a változatos karakterek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ez a cím méltán álljon a Zelda-sorozat jobb játékai közé.​ Bár a pályák designja és a küldetések repetitív jellege kismértékben rontanak az összképen, ezek a hibák eltörpülnek a pozitívumok mellett. Akár Zelda-rajongó vagy, akár a hasonló musou játékok kedvelője, az Age of Imprisonment kötelező darab a Switch 2 könyvtáradban.

Értékelés: 8/10
Fejlesztő: Koei Tecmo, AAA Games Studio
Kiadó: Nintendo
Platform: Nintendo Switch 2

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed