Idén kezdődik az M1-es bővítése, de egy teljesen új autóút szakaszt is átadnak!

(Fotó: MKIF)

Nemrég térképen mutattuk meg, hogyan fest jelenleg Magyarország gyorsforgalmi úthálózata, azonban időközben átléptünk egy új esztendőbe, így érdemes újra megvizsgálni, mely útszakaszokat vehetik birtokba 2025-ben az autósok. Ezekből az aktuális esztendőben nem lesz sok, hiszen a tervek szerint csupán az M44-es autóút utolsó, 32,2 kilométeres hiányzó szakaszát fogják átadni a forgalomnak, akár már februárban – derül ki a Világgazdaság összefoglalójából. Amennyiben ez megtörténik, úgy Békéscsaba is becsatlakozik az gyorsforgalmi hálózatba, az M5-ös kecskeméti csomópontja és a Szentkirály közötti szakasz befejezésével. Lázár János építési és közlekedési miniszter nyilatkozata alapján egyébként később folytatódhat az M44-es akár a román határig is, ám ez a szakasz jelenleg nagyon kezdetleges stádiumban van, hiszen a tervekkel 2028 nyaráig kell elkészülni és csak ez után kezdődhet az építkezés.

Ezzel szemben az M4-es autóút kivitelezése jó ütemben halad, legalábbis a Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszt illetően. Az autósok Budapestről jelenleg Törökszentmiklósig haladhatnak a gyorsforgalmin, a tervek szerint 2026-tól használhatják a már aszfaltozás alatt álló új utat is. Néhány év múlva pedig a teljes M4-es is elkészülhet, ugyanis a következő ütemben a Kisújszállás-Berettyóújfalu útvonal fog elkészülni – ennek hossza 65 kilométer lesz.

2026-ban Törökszentmiklós és Kisújszállás között is átadhatják az M4-es autóutat (fotó: Google Maps)

Szintén folyamatban az M49-es autóút építése, amelynek újonnan létesülő 45 kilométeres szakasza közvetlen kapcsolatot teremt Nyíregyháza, Szatmárnémeti és a román határ között. Az első ütemben 28 kilométer készül el Ököritófülpösig, a tervek szerint 2026 őszére, 2027-re pedig a maradék 17,6 kilométer.

Kétszer három sávosra bővül az M1-es Budapest és Győr között (fotó: Google Maps)

Az ország egészét, illetve a tranzitforgalmat figyelembe véve mégis az egyik legjelentősebb fejlesztés 2025 őszén vehetik kezdetét, méghozzá az M1-es autópálya M0-s autóút és Győr Concó pihenőhely közötti szakaszának kétszer három sávra történő átalakítása. Ezzel párhuzamosan az M7-es bővítése és az M200-as építése is megkezdődhet – írja a gazdasági portál.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed