853 670 személyautót helyeztek forgalomba februárban az Európai Unió területén – derül ki az ACEA friss közleményéből. Múlt év azonos időszakához képest ez 3,4 százalékos visszaesést jelent. A legtöbbet ismét hibridekből regisztráltak (35,2%), ezt követően jönnek a benzinesek (29,1%), majd a tisztán elektromosak (15,2%), aztán a dízelmotorosak (9,7%), végül a PHEV-ek (7,4%), illetve az alternatív hajtásúak (3,4%).
A főbb piacok rendre visszaesést jelentettek. A legnagyobb mínuszt Németország rögzítette 6,4 százalékkal, nem sokkal maradt le Olaszország (6,2%). Ezzel szemben Franciaországban gyakorlatilag stagnálás történt (-0,7%), míg Spanyolország komoly pluszt könyvelhetett el a 11 százalékos növekedéssel. Ezzel az abszolút listán is felkéredzkedtek a harmadik helyre, csak Litvánia (+25,7%) és Lettország (+14,8%) előzte meg őket – igaz a két balti állam értelemszerűen jóval kisebb piacot foglal magába. Ezzel szemben a legnagyobb visszaesést Észtország jelentette (-56,7%), mögöttük Málta (-53,9%) és Szlovákia (-19,4%) szerepel az első háromban.
A gyártók versenyében megingathatatlan a Volkswagen konszern első helyen. Minden márkát figyelembe véve 232 169 autót regisztráltak, 4,9 százalékkal többet mint múlt év ilyenkor, ezzel a piaci részesedésük 25-ről 27,2 százalékra nőtt. A VW Csoport kifejezetten jó hónapot zárt, hiszen a Skodát és a Porschét leszámítva minden márkájuk pluszban zárt. A legnagyobb növekedést a Cupra könyvelhette el (+32,9), de a SEAT is szépen fogyott (+27,8%).
A második helyen 144 205 regisztrált autóval a Stellantis, viszont a piaci részesedésük visszaesett 16,9 százalékra (19,5 %-ról), múlt év februárjához képest pedig 16,4 százalékos mínuszban zártak. A Jeep szinte tökéletesen stagnált (2 autóval regisztráltak többet), az Alfa Romeo pedig 40,8 százalékkal több személygépjárművet vett nyilvántartásba. Nagyjából ez az összes pozitívum a konszern háza tájáról, ugyanis az összes többi márkájuk mínuszos volt. Különösen figyelemreméltó a hamvaiból feltámasztott Lancia mélyrepülése, amely 2024 februárjához képest 72,3 százalékkal esett vissza, de a FIAT (-31,9%) és az Opel (-28,2%) is produkált már jobb hónapot.
Ezzel szemben a Renault Csoport remekül zárta az esztendő második hónapját. A 102 068 regisztrált modell 11,3 százalékos növekedés. A Renault 18,2 százalékos pluszt jelentett, a Dacia 2,7 százalékosat, míg az Alpine jelentős 159 százalékosat (utóbbi meredek emelkedése az A290 piacra dobásával magyarázható).
Az első ötbe még a Toyota és a Hyundai Csoport fért be. Előbbi 5,5 százalékos mínusszal hozta februárt, míg utóbbi -9,4 százalékon zárt. A mostanában nem túl fényesen szereplő Tesla a 13. helyen végzett, múlt év azonos időszakához képest 47,1 százalékkal kevesebb autót regisztrált.
Itthon februárban 10 575 autót helyeztek forgalomba, csupán 1,5 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor. A legnépszerűbb hajtáslánc a hibrid volt (51,3%), ezt követően a benzinesek (24,4%), majd az európai trendekkel ellentétesen a harmadik helyen a dízelmotorosok (14%), csak ez után a BEV-ek (6,4%), majd a sor végén a PHEV-ek (3,5%) és az alternatív hajtásúak. Érdekesség, hogy utóbbi mutatta a legnagyobb növekedést, kerek 500 százalékosat, de még így is csak 42 ilyen személygépjárművet vettek nyilvántartásba hazánkban. Szintén nőtt a kereslet a gázolajosokra (+29,8%), de a hibridekre is (+10,5%).

