Így áll az M0/M1 csomópont felújítása: kiderült miért tart ilyen sokáig!


Az MKIF Zrt. a Facebookon válaszolt a legfontosabb felmerülő kérdésekre. Kiemelték, hogy  az M0/M1 csomópont az egyik legforgalmasabb szakasz, amit kezelnek, ezt pedig az állammal kötött szerződés alapján ugyanúgy rendbe kell tenniük. Bár az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott a szakasz, mégis tönkrement, ezt szeretnék most megelőzni a komolyabb munkálatokkal. A fúrásos mintavételek alapján azt látták a szakemberek, hogy a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nincs rendben.

A tartós javításhoz másfél méter mélységben kell, 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontani és újraépíteni a pálya teljes szerkezetét.

Ehhez az MKIF Zrt. munkatársai a teljes útpályaszerkezet cseréjét végzik 14600 négyzetméteren, új vízelvezető rendszert építenek, helyreállítják a csomópont teherbírását, a jelenlegi 14 centiméteres burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 centiméteres aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, összesen 7 rétegben.

A leggyakoribb kérdés azonban, hogy miért éppen most?

Az MKIF Zrt. erre is választ adott a közösségi média felületen. Idén indul ugyanis az M1-es bővítése, addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja. A vártnál tovább fog azonban tartani a munka, az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb ideig marad a forgalomkorlátozás. A 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a kollégák védelme érdekében betonelemekkel védik, ezek mozgatása szintén időigényes folyamat.

A csomópont kezelője is tudja, hogy a torlódások és a dugók kialakulásának megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez azonban nem lehetséges.

  A rendelkezésre álló pálya keresztmetszetben a szükséges, tervezett beavatkozások nem végezhetők el egyszerre egy sávon, a munkavégzés nagyjából másfél sávon kell végezni egy időben a tartós és megfelelő minőségű eredmény érdekében. A beavatkozásokat így két ütemben kell elvégezni, amelyek során a forgalom csak 1 sávon haladhat. Állítólag gyakori kérdés még, hogy az ütemek közé miért nem tervez be szüneket a kivitelező, ám a válasz erre a kérdésre is felettébb egyszerű: mert akkor még tovább tartana munka és kétszer is zárni kellene a csomópontot.



Mit lehet tenni?

Egyrészt, mindenki nyugodjon meg. Folyamatosan az a probléma, hogy rossz minőségű az út és a javítás után gyorsan tönkremegy. Ezt a problémát nem fogja megoldani, ha a rossz útra még egy extra réteget gyorsan ráhúznak. Fontos továbbá azt is megérteni, hogy a kialakult forgalmi helyzetet csak tovább súlyosbítja az M1-en az elkerülőre tartó szabálytalankodók magas száma. A belső sávból, a táblák, jelzések ellenére rengeteg sofőr szabálytalanul próbálja kikerülni az M0-ra tartó dugót, csak azért, hogy később a tömött, külső sávban haladó kocsisorba ne tudnak besorolni. Ekkor megállnak, és az M1-en a Budapest felé tartó belső sávot is blokkolják, ezzel pedig azt a sávot is megállásra kényszerítik, ami ovább súlyosbítja a dugót. Mindez nem elmélet, hiszen a forgalomfigyelő kamerák képeiből egyértelműen bizonyítható az önző sofőrök okozta probléma. A megoldás a türelem, ami jelen esetben nem rózsát, hanem egy értelmezhető színvonalú csomópontot terem. Biztosan megéri ezen idegeskedni, szabálytalankodni, illetve további torlódásokat okozni? Inkább induljatok el időben.


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed