A tartós javításhoz másfél méter mélységben kell, 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontani és újraépíteni a pálya teljes szerkezetét.
Ehhez az MKIF Zrt. munkatársai a teljes útpályaszerkezet cseréjét végzik 14600 négyzetméteren, új vízelvezető rendszert építenek, helyreállítják a csomópont teherbírását, a jelenlegi 14 centiméteres burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 centiméteres aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, összesen 7 rétegben.
A leggyakoribb kérdés azonban, hogy miért éppen most?
Az MKIF Zrt. erre is választ adott a közösségi média felületen. Idén indul ugyanis az M1-es bővítése, addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja. A vártnál tovább fog azonban tartani a munka, az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb ideig marad a forgalomkorlátozás. A 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a kollégák védelme érdekében betonelemekkel védik, ezek mozgatása szintén időigényes folyamat.
A csomópont kezelője is tudja, hogy a torlódások és a dugók kialakulásának megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez azonban nem lehetséges.
A rendelkezésre álló pálya keresztmetszetben a szükséges, tervezett beavatkozások nem végezhetők el egyszerre egy sávon, a munkavégzés nagyjából másfél sávon kell végezni egy időben a tartós és megfelelő minőségű eredmény érdekében. A beavatkozásokat így két ütemben kell elvégezni, amelyek során a forgalom csak 1 sávon haladhat. Állítólag gyakori kérdés még, hogy az ütemek közé miért nem tervez be szüneket a kivitelező, ám a válasz erre a kérdésre is felettébb egyszerű: mert akkor még tovább tartana munka és kétszer is zárni kellene a csomópontot.
Mit lehet tenni?

