Így fognak megmenekülni a dízelmotorok?

A BMW  idéntől az összes Németországban gyártott, dízelmotorral szerelt új autó első tankolását teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyaggal (HVO100) végzi el. Az üzemanyag megnevezésében a HVO a hidrogénnel kezelt növényi olajra (hydrotreated vegetable oil), a 100-as szám pedig a százszázalékos tisztaságra utal.

A BMW Group a Neste MY Renewable Diese névre keresztelt HVO100 üzemanyagot tankolja Münchenben, Dingolfingban, Regensburgban és Lipcsében készülő, dízelmotorral szerelt új autóiba. E négy üzemben készül a BMW Group dízelüzemű modelljeinek több mint 50 százaléka. A finnországi székhelyű Neste üzemanyaga a fosszilis gázolajhoz képest akár 90 százalékkal alacsonyabb üvegházhatású gázkibocsátást eredményez a termék teljes életciklusa alatt. A BMW Group gyárai modellváltozattól függően 5-8 liter üzemanyaggal megtankolva szállítják le új autóikat.

2024 május vége óta a németországi üzemanyagtöltő állomásokon paraffinos dízel üzemanyag is értékesíthető. Ezt különböző hulladékokból, például étolajokból, valamint maradékokból és más megújuló nyersanyagokból állítják elő. Megfelel a magas minőségi és fenntarthatósági előírásoknak, gyártása során nem használnak fel pálmaolajat, és a termék nem tartalmaz hagyományos biodízelt. Az üzemanyag a fosszilis tüzelőanyagok használatához képest jelentős mértékben járul hozzá a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez. A fosszilis alapú gázolajjal összehasonlítva a HVO100 magasabb minőségű termék, amely számos technikai előnyt rejt: amellett, hogy kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, kémiai tulajdonságai jobb hidegindítást garantálnak. Tisztasága miatt ellenáll a mikrobiális szennyeződéseknek („dízelpestis”) is.

A BMW Group folyamatosan teszteli az új üzemanyagok kompatibilitását erőforrásaival. Dízelmotorjaihoz a teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) mellett az EN 590 üzemanyag-szabványnak megfelelő B10 és az összes e-üzemanyag, benzinüzemű erőforrásaihoz pedig az EN 228 üzemanyag-szabványnak megfelelő E25 és az összes e-üzemanyag is engedélyt kapott. Az üzemanyagban lévő magasabb regeneratív komponensek használata a benzinmotorok széndioxidkibocsátás-csökkentéséhez is jelentős mértékben hozzájárulhat. Ehhez azonban az Európai Uniónak az üzemanyag-minőségi irányelvben meghatározott felső határértéket a jelenlegi E10-ről E20-ra vagy E25-re kell kiterjesztenie.

2023 márciusa óta a BMW Group München környékén közlekedő logisztikai teherautói is a Neste HVO100 üzemanyagát tankolják: a müncheni gyár és a Landau / Isar között húzódó autópálya-szakaszt a Guggemos logisztikai szolgáltató négy teherautója naponta többször is megteszi, hogy a müncheni üzem alapanyag- és alkatrészellátását folyamatosan naprakészen tartsák.

A BMW Group teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyaggal közlekedő, logisztikai teherautóinak száma eközben további hattal bővült: ezek a kamionok a DB Schenker flottájához tartoznak, és ingajáratokkal szállítják a raktáralkatrészeket a BMW Group Eching településen működő ellátóközpontjából a müncheni gyárba. Egy ilyen oda-vissza út körülbelül 40 kilométert ölel fel.
Emellett a BMW Group az eFuel Alliance új tagjává vált, amelyben széndioxid-semleges üzemanyagok előállítását szorgalmazó nemzetközi szövetség partnerei a megújuló üzemanyagok pragmatikus szabályozási keretrendszerének kidolgozását és gyors piaci térnyerését kívánják előmozdítani.

Forrás: BMW

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed