Az USA hetedik legnépszerűbb személyautója (és egyben legnépszerűbb szedánja) volt 234 426 eladott példánnyal a Toyota Camry, amelyet Európában egy konzervatív, középkategóriás limuzinként ismerünk- Ám az óceánon túl létezik belőle sportos változat és még a NASCAR csúcskategóriájában is szerepet kap. Ennek tudatában már nem is annyira meglepő, hogy tuningalanynak használták az XSE AWD Hybridet. A Camry GT-S koncepcióautó építői egy egyszerű, de kihívást jelentő célt tűztek ki maguk elé: megalkotni egy sportos szedánt, amely úgy néz ki, hogy a kereskedésből a legszívesebben mindenki egyből a közeli versenypályára akarjon vele hajtani.
A SEMA kiállításon gyakran előforduló túlzó tuningstílustól eltérően a Camry GT-S a valóság talaján maradt, még az orrában található 235 lóerő rendszerteljesítményű, 2,5 literes négyhengeres full hibrid hajtásrendszerhez sem nyúltak. Még a belső tér is hű maradt a sorozatgyártású Camryéhez, mert a tanulmányautó küldetése elsősorban a külső átformálására, a magabiztos kiállás elérésére és a futómű áthangolására irányult.
Michigan állam Ann Arbor városában, a Toyota CALTY formatervezési kutatóintézetben készült a külső dizájn, szorosan együttműködve a technikai oldalért felelős kutatási és fejlesztési csapattal, akik tulajdonképpen életet leheltek a GT-S-be. Ez az együttműködés számos agresszív, de célszerű fejlesztést eredményezett. Az új hátsó lökhárítót úgy tervezték, hogy tökéletesen illeszkedjen a teljesítményfokozó sportkipufogó-rendszerhez, míg az oldalak és az orr-rész új, aerodinamikailag optimalizált komponensekkel rendelkeznek, amelyek tovább hangsúlyozzák a szedán forma sportosságát. Egyedi, „Inferno Flare” fantázianevű sárga-fekete fényezés teszi teljessé a tuningcsomagot.
A csapat a GT-S markáns külsejéhez illő műszaki fejlesztésekről is gondoskodott. Például az új, állítható rugóstagok 38 mm-rel ültették lejjebb a futóművet, ami agresszívebb megjelenést és jobb kezelhetőséget eredményezett a négyajtós Toyotának. A sajtóanyagban olvasható „nagyteljesítményű fékrendszer” kifejezés elöl nyolcdugattyús féknyergeket és 365 mm-es féktárcsákat, hátul pedig hatdugattyús féknyergeket, valamint 356 mm-es féktárcsákat takar. A mechanikai tapadás javítása érdekében 20 colos kovácsolt felniket szereltek fel 245/35R20 méretű gumiabroncsokkal, a hatalmas kerekek szépen kitöltik a kerékjáratokat. A Camry GT-S Conceptet a 2025-ös SEMA tuningshow vendégei láthatták élőben november 4–7. között.







