A világ második legnagyobb autógyára az elmúlt húsz évben elkövetett stratégiai hibák következményeit nyögi, és egyre mélyebbre csúszik történetének legnagyobb válságában.
Mi történt? A Telex hosszú cikkben számol be a Volkswagen történelmi válságáról, melynek folyományaként:
Három német gyárat bezárhat a tízből és akár 30 ezer munkahelyet szüntethet meg Németországban a Volkswagen.
120 ezer német dolgozónak 10%-os bércsökkentésével kell számolni, hogy a cég ismét versenyképessé váljon.
A lehetséges kapacitásukat közel sem használják ki, több százezerrel kevesebb autót gyártanak, mint amire képesek lennének.
A válság okai:
Részben az elektromos átállás, részben a kínai autógyártás teszi be a kaput a világ második legnagyobb autógyártójának.
A rendkívül drága német munkaerő, mely kétszeresen meghaladják az európai átlagot.
Eközben az európaiak évente kétmillióval kevesebb autót vásárolnak, mint a covid előtt, ami nem véletlen: a legolcsóbb új autók 41%-ot drágultak.
A dízelbotrány eddig 30 milliárd eurójába került a cégnek. 2015-ben buktak le, hogy az autóik szoftvere felismeri, hogy éppen mérik a károsanyag-kibocsátást, és olyankor csökkentett teljesítményű üzemmódra kapcsolt. A botrány kilencmillió autót érintett, azóta is tartanak a kártérítési ügyek.
Mi lehet a megoldás a VW számára?
Egy olcsó villanyautó piacra dobása. Ez lesz az ID.2, melynek a tömeggyártása csak a 2026-ban indul.
A kínai Xpenggel való közös projekt, mely szintén olcsó villanyautókat eredményezne, ráadásul a jelenleginél rövidebb fejlesztési idővel.
Önálló akkumulátoros üzletág fejlesztése.
The post Így került történelmi válságba a Volkswagen appeared first on Forbes.hu.