Így újult meg a Skoda Octavia!

Repül az idő, ám ez nem látszik az Octavia formatervén. A negyedik generációnál jár minden idők legnépszerűbb Skodája, és elérkezett a ráncfelvarrás ideje is, pedig szerintem még a harmadik generáció formája sem avíttas. Mintha csak tegnap lett volna annak is a frissítése, ami nem csak a fényszórókat osztotta meg, de a modell rajongóit is. Aztán 2019-benbemutatták az új nemzedéket, ami szakított az osztott fényszórókkal, hogy visszafogott eleganciával csábítson a ténylegesen 2020-as piacra lépésekor. „Kettőt pislogtunk” és máris itt a ráncfelvarrás ideje, ahol mihez is nyúlhatnának ismét: hát persze, hogy a fényszórókhoz.

A negyedik generáció is a cseh üvegművesség motívumaiból merített, így bár vonalzóval dolgoztak a formatervezők, a végeredmény igencsak látványos lett. Ezen tovább javítani nehéz, ezért túl nagy változásokra ne számítsatok. Az első fényszórókba rajzoltak egy kis leágazást, amiben a nappali menetfény LED-csíkja is folytatódik. És ha már a LED-nél tartunk, akkor fontos megjegyezni, hogy a kor követelményeinek megfelelően már az alapváltozat is full diódás fényszórókat kap. Felárért azonban a második generációs LED Matrix fényszóróval is rendelhetők a friss Octaviák, a ködlámpákat pedig időjárásfüggő funkció váltotta fel, amely automatikusan a mindenkori időjárási körülményekhez igazítja a fényerőt.

Hirdetés

Elöl még átrajzolták kicsit a hűtőmaszkot és a lökhárítót is, így egy kicsit sportosabb az összhatás, amit erősíthetnek az opcionálisan rendelhető 19 colos könnyűfém felnik is.

Hátul viszont nem változott a lámpatestek formája, de bennük a fények rajzolata igen, illetve futófényes index teszi látványosabbá az autót. A lökhárító itt is változott, de alig észrevehetően és ezzel kifújt a külső újdonságok sora.

Hirdetés

Belül sem kell hosszan sorolni a változásokat. Ami jól látható az a nagyobb központi érintőképernyő, ami már 13 colos is lehet, de alapból 10 colos, és a digitális műszeregység is utóbbi méretű. Emellett kellemesebb tapintású anyagokból építkezik az utastér, új színek is megjelentek és a felhasznált bőrt növényi eredetű cserzőanyagokkal kezelik.

Motorkínálatban a Skoda arra koncentrál, amit ténylegesen vásárolnak is az ügyfelek. Magyarán kétféle hengerűrtartalmú benzinmotor négyféle teljesítményszinttel, és a kétliteres dízel, ugyancsak kétféle teljesítményszinttel szerepel jelenleg a palettán. A benzinesek az 1.5 TSI és a 2.0 TSI masinák 115-265 lóerőig, a kétliteres TDI pedig 115 vagy 150 lóerős lehet. A menetpróbán szinte mindegyiket sikerült kipróbálni, de vezetésükben igazi változás nincs. Elképesztően keveset fogyasztanak, nagyon ügyesek és kényelmesek a hétgangos duplakuplungos automaták, de a manuális sebességváltóval is öröm vezetni bármelyik Octaviát.

Hirdetés

A frissítés az árakon is meglátszik. Sajnos 10 millió forint alatt már nincs új Octavia. A legolcsóbb szedán 11,3 millió forintról indul, míg a legolcsóbb kombiért 11,6 millió forintot kérnek.






























Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed